19 MayIs kutlanıyor
Milli Eğitim Bakanlığı’nın yayınladığı genelge ile okulların statlarda kutlama yapması geleneğini kaldırması konuyla ilgili önemli bir adım olmuştu. Söz konusu genelgeden sonraki ilk 19 Mayıs kutlamaları bugün yapılıyor. 19 Mayıs kutlamalarını organize etme yetkisi verilen Gençlik ve Spor Bakanlığı, günlerdir devam eden etkinliklerinin en büyüğünü bugün yapacak. 10 binden fazla genç Arena Spor Salonu’nda Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın da katılacağı şölende buluşacak ve Gençlik Politika Belgesi açıklanacak.
GENELGEDEN SONRAKİ İLK KUTLAMA
Kutlamaları ilk defa organize edecek olan Gençlik ve Spor Bakanlığı, ilk sınavını veriyor. 15-21 Mayıs tarihleri arasında gerçekleşen 30’ncu Gençlik Haftası kapsamında 5 kıta 35 ülkeden toplam 540 genç kutlamalar ve etkinlikler için Türkiye’ye geldi. Daha önce yalnızca ilköğretim ve lise öğrencilerinin katılımıyla statlarda gerçekleşen kutlamalar, artık başta üniversiteli gençler olmak üzere bütün gençlerin katılımıyla bir haftaya yayılarak yapılıyor. Okulların, Gençlik Merkezleri’nin ve diğer pek çok kurumun gösteri ekipleri Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın belirlediği yerlerde gösterilerini gerçekleştirmeye devam ediyor. Ayrıca, başta okullar olmak üzere birçok yerde Milli Mücadele ile ilgili panel, konferans, sergi, tiyatro gibi organizasyonlar düzenlenmeye devam ediliyor.
YILLAR SONRA BİR İLKE İMZA ATILDI
Gençlik ve Spor Bakanlığı, yıllar sonra bir ilke daha imza attı. Türkiye’de ilk defa 24 yıl önce Hasan Celal Güzel’in Milli Eğitim, Gençlik ve Spor Bakanı olduğu dönemde gerçekleştirilen Gençlik Şurası’nın ikincisi bu yıl düzenlendi. Yıl içinde birçok ilde yapılan gençlik çalıştaylarının ardından Ankara Bilkent Otel’de yapılan 2. Gençlik Şurası’na 450 genç katıldı. Yapılan toplantıların ardından çıkan gençlik raporu bugün, Başbakan Erdoğan’ın da katılacağı Ankara Arena Spor Salonu’ndaki programda kamuoyu ile paylaşılacak.
“KARTON İNDİRİP KALDIRMAKLA
VATANSEVER OLUNMAZ”
Akit’e konuşan Milli Türk Talebe Birliği Genel Başkan Yardımcısı Abdülkadir Sarıbay, yıllardır süre gelen kutlamaların öğrenciler için eziyete dönüştürüldüğünü ifade etti. Yapılan etkinliklerin milli ve manevi değerlerle bir ilgisinin bulunmadığını belirten Sarıbay, “Karton indirip kaldırmakla vatansever olunmaz. 19 Mayıs’ta Milli Mücadele anlatılmalıdır. Eğer bu gençlerin bayramı ise gençlerin sorunları problemleri konuşulmalıdır” dedi
ŞÜKRÜ MACUN/AKİT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.