Okulda dağıtılan süt çiftçinin yüzünü güldürdü

Okulda dağıtılan süt çiftçinin yüzünü güldürdü
Hükümetin okulda süt dağıtımı kampanyası en çok süt üreticisini sevindirdi.

Çiftçi, her yıl bahar aylarında süt üretimindeki fazlalık nedeniyle yaşanan fiyat düşüşünden bu yıl etkilenmedi. Her yıl ilkbahar aylarında üretimin fazla olması nedeniyle 50 kuruşa kadar düşen süt, bu yıl 90 kuruş ve bir liraya kadar alıcı buluyor.

Kayseri İli Damızlık Sığır Yetiştiriciliği Birliği Başkanı Ünay Çakı, devletin okullarda süt dağıtımını başlatması ile birlikte süte olan talebin arttığına işaret etti. Çakı, okul sütü projesine siyaset karıştırılmamasını isteyerek, bu kampanyanın ilk kez çiftçilerin yüzünü güldürdüğünü anlattı. Çakı, süt sığırcılığında çiftçinin, besi maliyetlerinden dolayı sıkıntı yaşadığını, bunun üzerine de sütün değerinden düşük fiyata satılmasının ikinci bir darbe olarak karşılarına çıktığını anlattı. Neredeyse bir bardak çay parasına eşit fiyata süt satışlarının yapıldığını hatırlatan Çakı, "Bu yıl ilk kez süt fiyatları aşırı üretimden dolayı düşmedi. Eğer düşüş yaşansaydı üretici ciddi anlamda ekonomik sıkıntı yaşayacaktı. Okullarda dağıtılan süt, fiyatların düşmesini engellerken en azından üreticiyi ekonomik açıdan rahatlattı." dedi.

Ünay Çakı, her yıl bahar ayında süt fiyatlarının 50 kuruşa kadar düştüğünü hatırlatarak, bu yıl fiyatların 90 kuruş ila 1 lira arasında değiştiğini belirtti. Çakı, süte olan taleple birlikte pastörize süt üreten firmaların aşırı talepleriyle karşılaştıklarını ifade etti. 

CİHAN

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.