Kosova'da Sırp inadı
Belgrad yönetimi, başta Kosova liderleri olmak üzere uluslararası toplumun da ciddi bir şekilde tepkisini çekmesine rağmen bu konuda geri adım atmıyor. Ülkenin güneyindeki Gora bölgesinde bir köyde Sırp belediyesi kurulması konusunda girişimler başladı.
Sırp yetkililer, 11 Mayısta Sırbistan ile eş zamanlı olarak Kosova'da da yapılan yerel ve genel seçimlerden başarıyla çıkan adayların Kosova'daki gerçek Sırp temsilcileri olduğunu ve bunların kurulacak olan yeni paralel belediyelerde kendi halkını temsil edeceklerini söylemişti. Bu açıklamanın ardından hafta sonu Kosovalı Sırpların bazı temsilcileri, çoğunlukta oldukları Mitroviça şehrinin kuzeyinde Kosova Sırp Belediyeleri Topluluğu'nun Meclisi'ni kurdu. Meclis, Kosova'da da Sırbistan'la eş zamanda yapılan yerel seçimlerde seçilen 45 Sırp temsilciden oluşuyor.
Mitroviça'da kurulan Kosova Sırp Belediyeleri Topluluğu'nun ardından Kosova'nın güney bölgesinde bulunan Gora bölgesine bağlı Vranişta'da önümüzdeki günlerde Sırp belediyesinin kurulacağı ileri sürüldü. Geçtiğimiz yıl Sırbistan tarafından ofis açılan bu bölgede ofis temsilciliğine Abdi Aliya getirilmişti. Kurulacak olan Sırp belediyesine de Abdi Aliya'nın başkanlık yapması bekleniyor. Sırbistan ayrıca bu bölgeye 12 Sırp temsilci de gönderecek.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.