PKK için özel köpek timi kuruluyor

PKK için özel köpek timi kuruluyor
Jandarma Genel Komutanlığı, özel köpek timi kuruyor. Amaç teröristi dağda aç bırakmak...

Nevşehir Jandarma At ve Köpek Eğitim Merkezi Komutanlığı, Genelkurmay Başkanlığı tarafından verilen özel izinle kapılarını ilk kez açtı. Merkezde mayından, narkotiğe, arama-kurtarmadan devriyeye özel eğitimli köpekler yetiştiriliyor. Jandarma, PKK 'nın erzak depolarını avlayacak bir tim de kuruyor.

Birlik, 21 Ağustos 2002'den bu yana Nevşehir Jandarma Komando Tabur Komutanlığı'ndan boşalan kışlada görevli. Komutanlığını Jandarma Yarbay Halil Altıntaş'ın yaptığı birlik, terörle mücadelede etkin görev alan bomba, mayın ve iz takip köpeklerinin yetiştirildiği tek merkez. Arama-kurtarma, narkotik, yangın, kağıt para bulma için de eğitim var.

Köpekler, kendilerini yetiştiren askeri personel ile birlikte tayin sistemine tabi. Ülkenin dört bir yanında görev alıyorlar.

Son dönemde PKK'nın lojistik merkezlerin bulunmasıyla birlikte örgüt üyeleri, telsizlerden 'aç kaldık' diye feryat etmeye başladı. Jandarma da örgütün yiyecek depolarının bulunması için özel köpekler yetiştirecek. Köpekler, hayati önem taşıyan buğday, mercimek, pirinç, kuru fasulye gibi pek çok gıdaya duyarlı hale getiriliyor. Eğitimlerini tamamlayanlar Hakkari, Şırnak, Diyarbakır gibi terör bölgelerinde görev alacak. Birliğin 2014-2015 yılı kadro hedefi ise mayın ve bomba köpeklerinin sayısını yüzde yüz artırmak.

Merkezde, özel koku tanıtım odaları var. Hayvanlar bu odalarda Pavlov yöntemiyle eğitiliyor. Şırnak ve Hakkari gibi terör bölgelerinde görevli köpekler mayını tespit ettiğinde düzeneğe dokunmayarak karşısına oturuyor. Anlamı 'burada bomba var'. Timin parolası ise 'İlk pati son patidir.' Çünkü köpek mayına dokunursa saniyesinde patlama gerçekleşebiliyor.

AKŞAM

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.