Diyarbakır, sahabeyle anılmak istiyor

Diyarbakır, sahabeyle anılmak istiyor
'Diyarbakır' denilince akla gelen ilk sembollerden biridir karpuz. Ancak sivil toplum örgütleri (STK), 9 bin yıllık geçmişe sahip şehrin karpuzla anılmasından rahatsız.

Diyarbakır'ın fethinin 1373'üncü yıldönümü dolayısıyla açıklama yapan bazı STK'lar, şehrin asli değerleri olan nebiler, sahabeler ve velilerle anılmak istediklerini söyledi. İslam topraklarına dahil edildikleri günün 'fetih günü' olarak kutlanmasını talep etti. 

Diyanet-Sen Diyarbakır Şube Başkanı Ömer Evsen, şehrin Hz. Ömer zamanında fethi sırasında 27 sahabenin bir yerde, 13 sahabenin de farklı bir yerde şehit olduğunu hatırlattı. "Şehrimizde medfun 541 sahabe dışında 6 peygamberin kabri, 3 peygamberin de makamının bulunduğu bilinmektedir. Ancak Anadolu'nun İslam'la tanışmasına kapı olan Diyarbakır, sahabenin izzet ve şerefi ile bölgeyi yüceltmesine rağmen gereken ilgiyi görmemiştir." diye konuştu.

Çok sayıda STK'dan oluşan Diyarbekir Fetih Platformu Koordinatörü İbrahim Gökdemir de şehrin İslam'la müşerref olduktan sonra tarihin en büyük kazancını elde ettiğini kaydetti. Sahabeler diyarı Diyarbakır'ın kasıtlı olarak görmezden gelindiğini savundu: "Son yıllarda sıkça yapıldığı üzere mübarek şehrimizin, asli değerleri olan nebiler, sahabeler ve evliyalarla değil de bilinçli veya bilinçsiz olarak özelikle karpuz ile tanıtılması, beldemize yapılabilecek en büyük haksızlıktır."

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.