Ecevit'i nasıl çökerttiler?

Ecevit'i nasıl çökerttiler?
Geçirdiği rahatsızlık sebebiyle Haberal’ın sahibi olduğu Başkent Ünv. Hastanesi’nde tedavi gören Ecevit’i böyle çökertmişler...

2002 yılında geçirdiği rahatsızlık sebebiyle “Ergenekon’un sivil paşası” lakaplı Mehmet Haberal’ın sahibi olduğu Başkent Üniversitesi Hastanesi’nde tedavi gören merhum Başbakan Bülent Ecevit’in eski koruma amiri ve eski DSP Milletvekili Recai Birgün’ün ifadesinin ardından gözlerin çevrildiği doktor Mücahit Pehlivan, hastanedeki doktorların yüksek dozda kortizon vererek Ecevit’in sağlığıyla oynadıklarını söyledi. Pehlivan, çağrılması halinde bildiği her şeyi mahkeme heyetine anlatmaya hazır olduğunu belirtti.

“AŞIRI DOZDA KORTİZON VERİP KEMİKLERİNİ KIRMIŞLAR”

Ergenekon davasında tanık sıfatıyla dinlenen Recai Birgün, Başkent Üniversitesi Hastanesi’nin Ecevit’e uyguladığı tedavi yönteminden şüphelendiklerini, bu yüzden tanıdıkları Dr. Mücahit Pehlivan’ı gizlice devreye sokarak Ecevit’i sağlığına kavuşturduklarını söylemişti. Konuyla ilgili konuşan Pehlivan, Birgün’ü doğrularken, çarpıcı bilgiler verdi. Takvim yazarı Mehmet Çetingüleç’in köşesine taşıdığı açıklamalarında Pehlivan, Haberal’ın emrindeki doktorların verdiği ilaçlara bağlı olarak Ecevit’in kemiklerinde kırılma meydana geldiğini kaydederek, “Ecevit’in sırt bölgesinde 8. omuru kırıktı. Ama sırt bölgesi o kadar stabil, o kadar bütün bir yerdir ki oradaki kırıklar makul seviyedeyse hiçbir şey yapmayız. Kendiliğinden iyileşir. Çoğunda biz korse bile vermeyiz. Ama kendisine omuzda kırık var diye 6 ay yatması telkin edilmiş. Bu yanlış. İkincisi yüksek dozda kortizon kullanmaya bağlı olarak kırılma meydana gelmiş. Kortizonu veren de Başkent’in doktorları. Biz sadece tedavisini düzenledik. İlaçlarını kesince durumu düzeldi zaten” dedi.

ECEVİT’İ BÖYLE ÇÖKERTMİŞLER

Yüksek dozda ve uzun süreli verilen kortizonun Ecevit’in vücut kimyasını bozduğuna dikkat çeken Pehlivan, “Yüksek dozda kortizonu kestik. O da nörolojik parkinson için verilmiş, ama bunlar tek alternatif şeyler değil. Kortizon eroin gibi. İlk verdiğinde hastayı çok rahatlatıyor ama daha sonrasında sindirim sistemini, kan dolaşımını, kemik metabolizmasını bozuyor. Sağlıklı bir insan uzun süre kortizon kullansa sağlığı bozulur. Sayın Ecevit de hastanede olduğu süre boyunca yüksek dozda kullanmış. Kemik ölçümü yaptık, kemiklerde çok büyük kayıp vardı. Yumuşacık, helva gibi olmuştu. Sertliği kaybolmuştu. Bunlar hep ilaca bağlı şeyler” şeklinde konuştu.

“DOKTORLARIN DEDİKLERİNİ YAPSAYDI YATALAK OLURDU”

Ecevit’e “Kesinlikle uzun süre yataktan kımıldamayın” telkininde bulunan Başkent Üniversitesi Hastanesi doktorlarının, Ecevit’i ölüme mahkum ettiğini vurgulayan Mücahit Pehlivan, şöyle konuştu: “6 ay yatağa bağlı kalsa, Başbakan yatalak olurdu. Bu arada ülke kaosa sürüklenirdi. Bir başbakanı 6 ay yatırmak, o insanı öldürmek demektir. Yatakta uzun süre kaldığında kaslar erir, kuvvet kaybı, nörolojik bozukluklar ortaya çıkar. Tıbbın temeli şudur: Yaşam harekettir. Hareket eden insan yaşar. Hareket etmeyen insan ölür. Sağlıklı bile olsa. Sağlıklı bir insanın kolunu bir hafta bağlayalım, bir hafta sonra uzatamaz hale gelir. Bir hafta yatağa bağlayalım, hemen kalkıp yürüyemez. Sadece kalbin vücutta yaptığı kan dolaşımını düşünmeyin. Kemiğin içinde, kılcal damarların içinde bile dolaşım var. Böyle denge sağlanıyor. Biz yatan hastalarımızı hemen ayağa kaldırmaya çalışırız. Ameliyattan sonra da hemen ayağa kaldırırız. Çünkü zatürre olur. Biz birçok insanı sürekli yattığı için akciğer hastalığından kaybederiz. Ecevit’in tedavisi doğru olsa biz değiştirmezdik. Sonra ciddi bir değişim oldu. Biz bunu daha erken yapsak çok farklı olabilirdi.”

Yeni Akit

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.