559. yıl coşkuyla kutlandı

559. yıl coşkuyla kutlandı
İstanbul’un Osmanlı Padişahı Fatih Sultan Mehmet tarafından fethedilmesinin 559. yıldönümü coşkulu etkinliklerle kutlandı.

Fatih’in türbesindeki dua ile başlayan etkinlikler, Fatih Camii avlusunda lokum, irmik helvası ile Osmanlı şırası şerbet dağıtımı ile sürdü.

Mehteran bölüğünün Beyazıt Meydanı-Sultanahmet Meydanı arasındaki yürüyüşüyle devam eden kutlamalar, vatandaşlar ve turistlerden büyük ilgi gördü.İstanbul’un Osmanlı Padişahı Fatih Sultan Mehmet tarafından fethedilmesinin 559. yıldönümü dün İstanbul’da gerçekleşen çeşitli etkinliklerle büyük coşku ile kutlandı. Etkinlikler, Fatih Camii avlusundaki Fatih Sultan Mehmet Türbesi’ne gerçekleşen ziyaret ve dua ile başladı.

İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İl Emniyet Müdürü Hüseyin Çapkın, 23. Garnizon Komutanı adına 23. Motorlu Piyade Tümen Komutanı Tümgeneral Tayfun Özden ve İstanbul İl Müftüsü Rahmi Yaran’ın katıldığı ziyaret esnasında Fatih Sultan Mehmet’in Türbesi’ne çiçek kondu.

Daha sonra Fatih Camii başimamı Osman Şahin tarafından Fetih Sûresi okundu ve Fatih İlçe Müftüsü Emrullah Üzüm tarafından dua edildi. Ziyaretin ardından Fatih Camii avlusunda lokum, irmik helvası ile Osmanlı şırası şerbeti dağıtıldı.

BEYAZIT’TAN SULTANAHMET’E FETİH YÜRÜYÜŞÜ YAPILDI

Fetih kutlamaları çerçevesince yapılan bir başka etkinlikte ise Fatih ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi Mehteran Bölüğü, Beyazıt Tramvay durağından Sultanahmet Meydanı’na kadar yürüdü. Mehteran Bölüğü’nün yürüyüşüne vatandaşlar ve turistler de yoğun ilgi gösterdi. Çok sayıda vatandaş ve turist Mehteran Bölüğü ile beraber Sultanahmet Meydanı’na kadar yürüdü, kamera ve fotoğraf makineleriyle yürüyüş boyunca görüntü aldı.

Mehteran ekibi tarafından vatandaşlara ve turistlere yürüyüş güzergahında karanfil dağıtıldı. Turistler, fetih yürüyüşü sırasında oldukça eğlendi. Fetih Yürüyüşü, Mehteran Bölüğü’nün Sultanahmet Meydanı’ndaki konseriyle sona erdi.

‘FETHİN KAHRAMANLARINI RAHMETLE ANIYORUZ’

Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, İstanbul’un fethinin 559. yıldönümü dolayısıyla yayımladığı mesajda, İstanbul’un fethinin, Türk ve dünya tarihi açısından önemli bir dönüm noktası olduğunu vurguladı. İstanbul’un tarih boyunca önemini hiç kaybetmediğini, kıtaları buluşturan konumuyla Türkiye’nin ekonomik, toplumsal ve kültürel hayatına yön verdiğini belirten Cumhurbaşkanı Gül, “İstanbul’un fethinin mimarı, büyük devlet adamı Fatih Sultan Mehmet’i, fethin sembollerinden olan Ulubatlı Hasan’ı ve tüm kahramanları saygı ve rahmetle yâd ediyor, vatandaşlarıma selam ve sevgilerimi iletiyorum” dedi.

‘FETİHLE BİRLİKTE TARİHTE YENİ BİR DÖNEME GİRİLDİ’

TBMM Başkanı Cemil Çiçek, İstanbul’un fethinin 559. yıldönümü dolayısıyla yayımladığı mesajda Türkiye’nin kalbinin attığı İstanbul’un tarihsel hüviyetini koruma ve geliştirmenin herkesin sorumluluğu olduğunu belirtti.

29 Mayıs 1453 tarihinin, dünya tarihinde köklü bir değişimin miladı olduğunu, Roma İmparatorluğu’nun doğudaki egemenliğinin bu fetihle birlikte sona erdiğini ve dünya tarihinde yeni bir döneme girildiğine dikkat çeken Çiçek, “İstanbul’u bizlere emanet bırakan fethin büyük komutanı Fatih Sultan Mehmet başta olmak üzere, bu güzide şehrimize bugüne kadar hizmeti geçen bütün büyüklerimizi rahmet ve minnetle anıyorum. Fethin 559. yılını en içten duygularımla kutluyorum” ifadelerini kullandı.



‘FETİH, TARİHİN EN PARLAK SAYFASI’

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan da yayımladığı mesajda; dünyanın en gözde şehirlerinden biri olan İstanbul’un fethinin, tarihin en muhteşem, en parlak sayfalarından biri olduğunu vurgulayarak, Fatih Sultan Mehmet ve onun kahraman askerlerinin, İstanbul’un fethiyle, adeta tarihin akışını değiştirdiğini belirtti.‘Ayasofya’nın müze oluşu

çok ağrımıza gidiyor’Fethin önemli sembollerinden olan Ayasofya Camii’nin ibadete açılması talepleri fethin 559. yıldönümünde de ortaya konuldu. Büyük Birlik Partisi üyesi bir grup, Ayasofya’nın yeniden cami olarak ibadete açılması için eylem yaptı. Ayasofya Camii önünde toplanan grup adına açıklama yapan BBP İstanbul İl Başkanı Fikret Daş, İstanbul’un fethinin 559. yıldönümünü, Ayosofya’nın hâlâ müze olarak kullanılması sebebiyle buruk kutlandığını söyledi. Daş, İstanbul’un fethinin en önemli mirasının 78 yıldır mahzun olduğunu belirterek, “Yaklaşık 500 yıl cami olarak hizmet veren Ayosofya, 1934 bu yana müze olarak kullanılıyor. Bu durum bize çok ağır geliyor” diye konuştu.

Ayosofya’nın cami olarak hizmet vermesini istediklerini ifade eden Fikret Daş, Osman Yüksel Serdengeçti’nin “Ayosofya” adlı şiirini okudu. BBP İl Başkanı Daş, daha sonra “Ayosofya Müzesi” yazılı tabelanın üzerine “Ayosofya Camii” yazan bir kağıt yapıştırdı.

BAŞBAKAN’A “AYASOFYA CAMİİ’Nİ AÇIN” ÇAĞRISI

¥ Ayasofya’nın önünde dün de sabah namazı kılındı. İstanbul’un fethinin 559. yılı dolayısıyla sabah namazını Ayasofya’nın önündeki meydanda kılan grup, Ayasofya’nın camiye dönüştürülerek ibadete açılmasını istedi. Grup adına basın açıklaması yapan Şirinevler Mahallesi Muhtarı Galip Karayiğit, “Başbakan Erdoğan güzel işler yapıyor. Kendisinden Ayasofya Camii’ni ibadete açmasını bekliyoruz” dedi. Vatandaşlar, namazın ardından dua etti.

AKİT



HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.