Ormanlarda ‘ağaç yiyen’ çiçek alarmı
Orman yangınlarından daha tehlikeli olan hastalığı Türkiye’de de tespit eden Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi Prof. Dr. Salih Maden bir an önce tedbir alınması gerektiğini söyledi.
Bazı bitki ve çiçeklerde yaşayan ‘Phytophthora’ adlı mantar hastalığının, kökleri çürüttüğünü belirten Prof. Maden “Genellikle meşe ve kestane ağaçlarında görülen hastalıkları tespit etmek için tüm kestane ve meşe bölgelerini taradık. Özellikle İstanbul ve çevresindeki ormanlarda ve mesire yerlerinde virüs gördük” dedi. Avrupa’nın ağaçları karantina altına aldığına dikkat çeken Prof. Maden “Bu yüzden Türkiye’nin dışarıdan ağaç ve çiçek almaması gerekiyor. Özellikle süs bitkileriyle park ve caddeleri süsleyen belediyeler dikkatli olmalı” uyarısında bulundu. Hastalığın bir ormana girmesi halinde yapacak fazla bir şeyin olmadığını vurgulayan Prof. Maden “5 kez ağaçları ilaçlasanız bile ormanı kurtaramazsınız. Ayrıca ormanlara özel yürüme yolları yapılmalı. Çünkü bu hastalık insanların ayakları aracılığıyla da ağaçlara bulaşır. Bir de belediyeler süs olsun diye ağaçların altına çiçek ekmeye son vermeli. Çiçekler ağaçlara kökünden bağlandığı için bu hastalığın en iyi taşıyıcısıdır” diye konuştu.
STAR
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.