Bedelli de 25 yaşa umut doğdu!!

Bedelli de 25 yaşa umut doğdu!!
Uzun süre gündemde kalan ve en son Başbakan Erdoğan'ın 30 yaş sınırı ve 30 bin TL ile noktayı koyduğu bedelli askerlik konusunda Ankara kulisleri yeniden hareketlendi...

Halkın Sesi Partisi (HAS Parti) Genel Başkan Yardımcısı Erol Erdoğan'ın İstanbul Taksim Postanesi'nden Meclis'te grubu bulunan partiler ile Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz'a, gönderdiği bedelli askerlik ile ilgili mektup kulisleri hareketlendirdi, bir çok kişiye umut oldu.

15 Haziran'da sona erecek olan Bedelli askerliğe başvuruların beklenenden az olması, muhalefet partileri ile siyasileri harekete geçirdi.

HAS Partili Erdoğan yaptığı açıklamada 'Bedelli askerlik için başvuru süresi 15 Haziran'da sona erecek olmasına karşın 500 bin hak sahibinden sadece 27 bin kişinin başvurduğu açıklanmıştır. Bedelli askerlik ile ilgili yasa çıktığı gün vicdanlarda bir karşılık bulmamıştı. Bugün de uygulamanın karşılık bulmadığı yapılan başvuru sayısıyla görülüyor. Hükümetten ve mecliste grubu bulunan diğer partilere çağrımız şudur. Bedelli askerlikle ilgili son başvuru süresinin Ekim ayına uzatılarak 30 bin TL olan bedelin 15 bin TL'ye, 30 olan yaş sınırının da 25'e çekilmesini talep ediyoruz' dedi.

15 Aralıkta yürürlüğe giren ve 15 Haziran'da son bulacak olan ' #bedelli askerlik yasası' için şu ana kadar 35 bin 100 kişinin müracaatta bulunduğu bildirildi. Bakanlık yetkilileri, 30 bin liralık bedel ücretinin iki taksit halinde ödenmesi nedeniyle bedelliden faydalanacak bazı vatandaşların son tarih olan 15 Haziran'a kadar beklediklerini, ikinci taksidin ödenen ilk taksitten 6 aylık sürede ödemeyi hedeflediklerini bu nedenle başvuru sayısının şuanda geride kaldığını belirtmiş olmasına karşın, kalan son 15 günde başvuru sayısının hedeflendiği gibi 100 bini bulmasının artık çok zor olduğu kulislerde konuşulmaya başlandı.

BEDELLİ ASKERLİK TALEPLERİ KARŞILAMADI

"Bedelli askerlik yasası" olarak bilinen düzenlemede deşikliğe gidildi. #bedelli askerlik uygulamasından yararlanabilmek isteyen hedef kitlenin yüzde 10’unun dahi başvuruda bulunmadığı bu düzenleme, bedelli askerlik bekleyen vatandaşların taleplerini karşılamadı. Bedelli askerlik başvuru süresi 15 Haziran’da sona erecek olmasına rağmen sadece 27 bin 400 başvuru gerçekleşti. Bedelli askerlik bekleyen vatandaşlar, yaş ve ücret baz alınarak, yaşı ve ücreti daha aşağıya çekilerek yeniden düzenleme yapılmasını talep ediyor.

BEDELLİ ASKERLİK YASASINDA DEĞİŞİKLİK

"Bedelli askerlik yasası" olarak bilinen düzenlemede deşikliğe gidildi. Üniversiteler ilk kez kayıt için gelen veya evrak tazelemek isteyen 29 yaşını dolduran öğrencilerden “askerlik durum belgesi” istemeye başladı.

Yeni düzenlemeyle bedelli askerlik kapsamına mahkeme kararıyla yaşını daha önce küçültmüş olanlar da alındı. Ancak tanık ifadesi ile yaşını büyütenler veya DNA tarama testi ile yaşının büyük olduğunu kanıtlayanlar, bu kapsamın dışında bırakıldı.
Bu haktan yararlanmak isteyenler, 31 Aralık 2011 tarihi itibariyle 30 yaşından gün aldığını, hastane doğum kayıtlarına göre de belgelendirmek zorundalar.

DÜZENLEME TALEPLERİ KARŞILAMADI

Yeni düzenlemeyle, 15 Haziran 2012’ye kadar yaşını 30’un üzerinde büyütenler bedelli askerlik uygulamasından yararlanabilecek. Ancak, bedelli askerlik başvuru süresi 15 Haziran’da sona erecek olmasına rağmen sadece 27 bin 400 başvuru gerçekleşti.

İhlassondakika'da yer alan habere göre, Bedelli askerlik uygulamasından yararlanabilmek isteyen hedef kitlenin yüzde 10’unun dahi başvuruda bulunmadığı bu düzenleme, bedelli askerlik bekleyen vatandaşların taleplerini karşılamadı.

Bedelli askerlik uygulamasından yararlanmak isteyenlerin sosyal medya üzerinde toplandıkları http://www.bedelliaskerlik2010.net forum sitesinde, bedelli askerlik yasasında yapılan değişikliğin talepleri karşılamadığı belirtiliyor. Bedelli askerlik bekleyen vatandaşlar, yaş ve ücret baz alınarak, yaşı ve ücreti daha aşağıya çekilerek yeniden düzenleme yapılmasını talep ediyor.

ÖDEME KOŞULLARI DEĞİŞTİ

Bedelli askerlik yasasında yapılan bir diğer önemli değişiklik ise ödeme koşulları… Daha önceki düzenlemede başvuru sırasında ödenen tutarın geri kalanı 6 eşit taksitte ödenirken, yapılan değişiklik ile 15 bin liralık ilk taksiti başvuru sırasında alınan bedelli askerlik ücretinin, geri kalan tutar ise 12 eşit taksite bölünecek.

Mevcut uygulamada askerlik çağına girildikten sonra yapılan “yaş değişiklikleri” dikkate alınmıyordu. Bu sebeple, yaşlarını büyüterek, bedelli askerlikten yararlanmak isteyenlerin başvuruları da geri dönüyordu.

29 YAŞINI DOLDURAN ÖĞRENCİLER DE ASKERE ÇAĞIRILIYOR

Bedelli askerlik yasasında yapılan değişiklikle birlikte, Milli Savunma Bakanlığı ocak ayında YÖK’e gönderdiği yazıda “29 yaşından büyük yükümlülerin askerliklerinin ertelenmesine imkan yok. Bu durumdakiler askerlik yapıp eğitimlerine devam edebilir” dedi.

Üniversite öğrenci işleri YÖK’ün gönderdiği yazı sonrasında ilk kez kayıt için gelen veya evrak tazelemek isteyen 29 yaşını dolduran öğrencilerden “askerlik durum belgesi” istemeye başladı. Askerlik şubeleri ise bu öğrencilere “askerlik durum belgesi” vermiyor. Halen üniversitede okuyan 29 yaşını dolduran öğrenciler de askere çağrılmaya başlandı.

29 YAŞ SINIRINDAKİ ÖĞRENCİLER

Türkiye genelindeki 167 üniversitede 29 yaş sınırında binlerce öğrencinin olduğu tahmin ediliyor. Kayıt dondurmanın yanı sıra gündeme gelen seçeneklerden biri de bedelli askerlik. Ancak bunun için de en geç 15 Haziran 2012’ye kadar başvurup 15 bin liralık ilk taksitin ödenmesi gerekiyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.