Otomobillerin yakıt tüketimi daha "gerçekçi" ölçülecek
Sektörel temsilciler ile AB Komisyonu'nda üye ülkelerin temsilcilerinin yaptığı görüşmelerin neticesinde oluşturulan strateji belgesi AB Sanayi Komiseri Antonio Tajani ve Fiat Yönetim Kurulu Başkanı tarafından önceki gün kamuoyuna tanıtıldı.
Cars 21 Grubu'nun hazırladığı strateji belgesinde otomotiv endüstrisine yapılan tavsiyede, araçların yola çıktığında tükettiği yakıtın ve buna bağlı olarak ortaya çıkan karbondioksit salınımının yeni ölçüm teknikleriyle daha gerçekçi olarak tespit edilebileceği belirtildi. Bu ölçümler çerçevesinde çevreyi koruma işlevi ve hava kalitesinin de dikkate alınması gerektiği vurgulandı. Halihazırda üreticilerin yakıt tüketimi ve emisyon hacmine ilişkin olarak verdiği değerler araçların ideal şartlarda yapılan ölçüm değerlerini esas alıyor. Aynı strateji belgesinde emisyon değerlerinin azaltılmasına ilişkin talebin 2020 yılından itibaren denetime tabi tutulması da tavsiye edildi. Ancak buna rağmen Cars 21 Grubu'nun yaptığı tavsiyelerin otomotiv sektörü açısından bağlayıcı niteliği bulunmuyor.
CİHAN
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.