Hükümet’e çağrı
Gazeteciler Cemiyeti'nin gazetecilere ettiğine bak!
Adında "gazeteci" kelimesi olan derneklere bakın..
Hükümete demediklerini bırakmıyorlar..
Neymiş, "Gazeteciler tutuklanıyor"muş. "Basın mensupları cezaevine konuluyor"muş!
Devlet, kendi yaptığını kendisi savunsun da.
Biz, şu Türkiye Gazeteciler Cemiyeti'ne iki çift laf edelim.
Soralım bu beylere, "Siz ne yapıyorsunuz gazetecilere, muhterem baylar?"
Savcılar, hakimler tutukluyorlar da, siz ne yapıyorsunuz?
Sanki baş üstünde mi tutuyorsunuz?
Kusura bakmayın da, adınızda "gazeteciler" kelimesi var ama.. O gazetecileri, adam yerine bile koymuyorsunuz. Koymuyor, sonra da savcılardan, "Gazetecilere haksızlık etmeyin" talebinde bulunuyorsunuz.
15 yıllık, 20 yıllık gazeteci arkadaşlarımız var. Müracaat ediyorlar Türkiye Gazeteciler Cemiyeti'ne.. "Üye olmak istiyoruz" diyorlar..
Hani sarı basın kartları olmasa..
Başbakanlık'ın verdiği basın kartlarını, yıllar önce almamış olsalar..
"Gayet normal. Daha kart bile alamamışlar.. Almışlarsa da, daha çok yeni.. Dernek, bu gazetecilerin mesleki faaliyetlerini yeterli bulmamış olabilir" diyeceğim.
Ama Başbakanlık Basın Enformasyon Genel Müdürlüğü'nün Basın Kartları Komisyonu'nda yer alanların yarıdan fazlası, zaten Türkiye Gazeteciler Cemiyeti'nin ya temsilcisi, ya da üyesi..
Beyefendiler, Basın Kartları Komisyonu toplantısına geliyorlar, "Bu arkadaşın çalışmaları, gazetecilik için yeterlidir. Sarı basın kartı verilmelidir" diyorlar.
Ertesi günü, aynı gazetecinin "Gazeteciler Cemiyeti'ne de üye olayım" şeklindeki dilekçesi önlerine geldiğinde, aynı muhteremler bu sefer, "Üye olma talebinin reddine" diyorlar!
Niye?
Niyesi yok... Ağababalar öyle istiyor..
Şunu da söylemeliyim..
Bu derneğin, kamu imkanlarından hiçbir menfaati olmasa.. Milyarlar bu derneklere hibe olarak akmasa.. Trilyonluk taşınmazlar bu derneğin emrine amade tutulmasa.. O zaman derim ki, "Canım üye olarak alınmayanlar da kursun bir dernek.. Yürütsünler faaliyetlerini.. Sadece hükümet karşıtlarının mı dernek kurma hakları var?!"
Ama kazın ayağı öyle değil.
Türkiye Gazeteciler Cemiyeti, sıradan bir dernek değil..
Trilyonlar gidiyor, o derneğe.
Devletin trilyonları, "Bu dernek gazetecileri temsil ediyor. Yardım edelim. Basın özgürlüğüne katkı olsun" gerekçesi ile bu derneğe gidiyor.. Sonra gazeteciler bu derneğe üyelik müracaatı yaptığında, "Biz seni bir araştırmalıyız" diyorlar. Aylar geçiyor. Başvuru sahibi nerdeyse yaptığı müracaatı unutacağı zaman.. Cevap geliyor: "Müracaatınız reddedilmiştir."
Gazetecilerin üyelik müracaatlarını kabul etmiyorlar ama..
"Biz gazetecilerin haklarını koruyoruz" diyerek, Basın İlan Kurumu'ndan gelen müthiş paraları, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden devasa imkanları, babalarının malı imiş gibi kullanıyorlar..
Üstelik her iki kurum da, bu derneğin her gün küfrettiği bürokratların imzası ile bu yardımları yapıyor.
Uzun süredir beklettiğim bu konuyu, bu derneğin bugünkü kuruluş yıldönümlü vesilesi ile yazmış olalım..
Ki; Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Mehmet Atalay ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş beyefendiler, bilmiş olsun..
Dahası var..
Bu dernek, bir de "kamuya yararlı dernek" imiş!
O zaman derneklerden sorumlu İçişleri Bakanımız ve her gün hedef halinde olan Başbakanımız da bilsin bu gerçeği..
Bu beyefendiler, Cumhuriyet'in imtiyaz sahibini dernek başkanı yapmışlar..
Fırsatını buldu mu, hükümete en acımasız eleştirileri yapan Abdülvahap Munyar'ı yönetim kurulu üyesi yapmışlar..
Yeni nesil gazeteciler üye olmak isteyince, koltuklar altlarından kayıp gidebilir diye, kabul etmiyorlar!
Kabul etmesinler, itirazım yok.
O zaman, Basın İlan Kurumu'ndan bu derneğe para yerine, "bir şişe hava.."
Büyükşehir'den Basın Müzesi'nin binası yerine, "Üç gün içinde tahliye ediniz" kararı.
İçişleri Bakanlığı'ndan da, "Kamuya yararlı dernek statünüze Bakanlar Kurulu kararı ile son verilmiştir" yazısını alırlar..
Almalılar.
Olur biter..
Kimse, kimseye itiraz etmez..
Aksi takdirde, merakım artacak, "Bu hükümet, kendisine küfredilmesinden memnun mu oluyor?" diye..
Ali Karahasanoğlu / Yeni Akit
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.