Ban Ki-moon: Yaşlıların istismarının önüne geçilmeli

Ban Ki-moon: Yaşlıların istismarının önüne geçilmeli
Birleşmiş Milletler (BM) Genel Sekreteri Ban Ki-moon, yaşlıların istismarının önüne geçilmesi gerektiğini bildirdi.

BM Ankara Enformasyon Merkezi'nden yapılan yazılı açıklamada, bugünün 'Yaşlıların İstismar Edilmesi ile Mücadele Günü' olduğu hatırlatıldı. Dünya Sağlık Örgütü tahminlerine göre küresel ölçekte, yaşlıların yüzde 4 ila 6'sının fiziksel, duygusal ya da mali olarak istismar edildiğine dikkat çekilen açıklamada, daha da kötü olan yapılan araştırmaların, aslında evlerinde ya da ikamet ettikleri kurumlarda istismara uğrayan yaşlıların oranının çok daha fazla olduğu izlenimi vermesi. Bu durum, insan onuru ve insan haklarına karşı kabul edilemez bir saldırı. Durumu daha da kötü kılan ise bu istismar olaylarının bir çoğunun ne şikayet edilmesi ne de üzerine gidilmesi. Durumun ciddiyeti karşısında Birleşmiş Milletler Genel Kurulu da 15 Haziran'ı 'Yaşlıların İstismar Edilmesi ile Mücadele Günü' olarak ilan etti." denildi.

Açıklamada, görüşlerine yer verilen BM Genel Sekreteri Ban Ki-moon, yaşlılara saygının bir çok toplumun ayrılmaz bir parçası olduğunu, insan ömrünün uzaması ile birlikte sürdürülebilir ve kapsayıcı bir kalkınma modeli üzerinde çalışıldığını söyledi. Modern bir topluma yakışanın, yaşlılarına saygı göstermesi ve onları koruması olduğunu hatırlatan Ban Ki-moon, hükümetleri, yaşlıların istismarını önleyecek yasa ve uygulamaları hayata geçirmeye çağırdı. CİHAN


HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.