Anayasa Mahkemesi’nin Kararını Yorumladı

Anayasa Mahkemesi’nin Kararını Yorumladı
Çiçek, "Bir yargı kararıdır. Uyulması gereken bir karardır." dedi.

Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanı Cemil Çiçek Anayasa Mahkemesi'nin Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün görev süresiyle ilgili kararını değerlendirdi.

Kırgızistan'da, basın mensuplarının sorularını cevaplayan Çiçek, "Bunun değerlendirilecek bir yanı yok. Bir yargı kararıdır. Uyulması gereken bir karardır. Herkes çıkan yasayı özümsemiş durumda." diye konuştu.

Başbakan Yardımcısı Beşir Atalay, Anayasa Mahkemesi'nin verdiği kararı olumlu bulduğunu söyledi.

Atalay şunları söyledi:

"Biz 7 yıl olarak çıkarttık. Anayasa Mahkemesi'nin verdiği kararı da olumlu buluyorum. Esasen farklı bir karar çıkması Türkiye'yi zora sokardı. Şu anda haziran ayının ortasındayız. Yani aksi bir karar çıksaydı ağustos ayında cumhurbaşkanlığı seçimi yapılması gerekiyordu. Bunun ne kadar Türkiye için sorun olacağını görüyorsunuz. Zaten Anayasa Mahkemeleri bu tür hukuk kararı vermezler. Yani ülkenin diğer siyasi toplumsal şartlarını da gözetirler. Anayasa Mahkemesi'nin bu kararını iyi düşünülmüş isabetli bir karar görüyorum."

Kullanıcı Yorumları
Henüz yorum y

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.