"İkinci kez seçilmesi anayasaya aykırı"

"İkinci kez seçilmesi anayasaya aykırı"
Bekir Bozdağ Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün ikinci kez seçilmesi durumuyla ilgili açıklama yaptı.

Bekir Bozdağ 'Anayasa'ya göre Gül'ün 2. kez Cumhurbaşkanı seçilmesi Anayasa'ya aykırı' dedi.

Anayasa Mahkemesi'nin Abdullah Gül'ün görev süresi ve tekar aday olabilme kararını yorumlayan Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ, 'Anayasa Mahkemesi tartışmalara son noktaya koydu. Ancak Cumhurbaşkanı'nın 2. kez seçilme hakkı anayasaya aykırı..' dedi.

ANAYASA'YA AYKIRI

Bozdağ, 'Anayasa Mahkemesi bir hükmü ya tamamen iptal etmeliydi ya da tamamen kabul etmeliydi. Bir kısmına uyma bir kısmına uymamazlık yapamaz. Ama gerekçeyi bilmiyoruz. Gerekçe ortaya çıktıktan sonra daha sağlıklı bir değerlendirme yapılacaktır. Anayasa'nın eşitlik ilkesine aykırılık ve ya seçme seçilme hakkına aykırılık yönünde dahi değerlendirme yapılsa da bu iptali haklı kılmaz. Anayasa'nın 101'nci maddesi anayasa hükmüdür. Anayasa hükümleri arasında bir hiyerarşi yoktur.' diye konuştu..

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.