Boşnak Müslüman komutan aklandı
Oric, komutası altındaki güçlerin altı Bosnalı Sırpı öldürülmesini önleyemediği gerekçesiyle Birleşmiş Milletler Savaş Suçları Mahkemesi'ne çıkarılmıştı. Oric, daha önce üç yıl hapis yattıktan sonra mahkeme tarafından iki yıl hapse mahkum olmuş, ancak yargıanırken hapis yattığı için serbest bırakılmıştı.
Kendisine yöneltilen suçlamalara itiraz eden Oric avukatları, Sırpların işlediği suçları örtbas etmek için Oric'in de yargılanmasını istediğini bildirdi. Uluslararası Savaş Suçları Mahkemesi'nde görülen itiraz davasında, jüri üyeleri, Oric'e yöneltilen suçlamaların delilsiz olduğu hükmüne vardı.
Mahkemenin verdiği bu karar, Oric'in üç yıl suçsuz yere hapis yattığı anlamına geliyor.
Oric'e yöneltilen suçlamalar, Sırpların 1995 yılında 8 bin Boşnak Müslümanı katlettiği olayda önce meydana gelmişti.
Oric, Bosna'da Sırpların saldırılarına karşılık verdiği için 'kahraman' olarak tanınıyor.
(habervaktim.com - Dış Haberler)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.