Karahasanoğlu açık açık yazdı
Dönme-dönmeme..Hangisinin zararı daha fazla?
Hocaefendi'nin titizliği çok güzel..
"Yüzde bir ihtimal"i bile düşünüp, "kazanımlar"ın zarar görmemesi için gurbette kalmayı, bir fedakârlık olarak göğüslemesi fevkalâde takdire şayan bir davranış..
Kendisini değil, ülkesini öncelemesi övgüye mazhar bir hareket...
Ama, şu sorulara da cevap verilmesi lazım..
Başbakan seviyesinde böyle çok açık bir çağrıyı dahi, Hocaefendi'nin "Yok gelmem" diye cevaplamasının, zaten önceden beri sürdürülen "karşı dedikodu"nun (Dedikodu benim iyi niyetli tanımlamam.. Kimilerinin bunları, dedikodu boyutundan çok daha öteye vardırdığını, kimse inkar edemez..) hızla büyümesine sebebiyet vereceği, aşikar değil mi?
Buraya alıntılamanın bile, yakışık almayacağı nitelikte iddialar..
Çok ağır ithamlar..
Uluslararası arenada oynanan oyunlarla ilgili yapılan korkunç isnatlar..
İtikadi açıdan, insanları tehlikeye düşürecek boyutta suçlamalar..
Daha önceden de yapılıyordu ama..
Şimdi, Hocaefendi'nin kendi beyanı ile, cumhurbaşkanı seviyesindeki çağrının bile deşifre olmasından sonra, çağrıya "olumsuz cevap verilmesinde ısrar" halinde, bu iddialar çok daha yoğun şekilde dillendirilmeyecek midir?
Bu dillendirmelere, bir anlamda, Hocaefendi'nin son kararı da sebebiyet vermiş olmayacak mıdır?
Düşünsenize, Türkiye'de bir futbol takımı şike yaptığı gerekçesi ile suçlanıyor. Çok somut deliller var.. Başkan tutuklanıyor. Onlarca delilin varlığına rağmen, birçok çevrede hakim olan kanaat, "Bu işin arkasında Hocaefendi var" iddiası..
Generaller, bu ülkede hep "egemen" olmuşlar.. "Höt" demişler susturmuşlar. "Höt" demişler, iktidar değiştirmişler.. Şimdi o generaller yargıya hesap veriyorlar..
Ama, hazırladıkları "darbe planları"ndan dolayı hesap verirken, suçlamaların kaynağı olan delillerin, bazı emniyetçiler tarafından "oluşturulduğu"nu iddia edip, konuyu yine Hocaefendi'ye getirip dayandırıyorlar..
Şu kişiyi-bu kişiyi bırakın..
MİT Müsteşarı'nın sorgulanması hazırlığının arkasında dahi, Hocaefendi'nin olduğu ileri sürülmedi mi?
Hani, "Bu işlerin arkasında Hocaefendi var" diye suçlayıp, orda dursalar, yine iyi..
Ama durmuyorlar..
"O işlerin arkasında Hocaefendi'nin olduğu" ileri sürüldükten sonra, "Hocaefendi'nin de arkasında, başkalarının olduğu" ileri sürülüyor..
İşte bu noktada, son kararın bir daha gözden geçirilmesi gerekir..
Çünkü bu yöndeki iddia ve isnatlar, "yurda gelmeme" kararından sonra, gittikçe artarak tavan yapacaktır.
Gelin, bu dedikoduların artmasına sebebiyet vermeyelim..
İyi niyetli insanları şüpheye düşürmeyelim..
Kimsenin kötü düşüncelere saplanarak, günaha girmesine sebebiyet vermeyelim..
Kötü niyetlilere de meydanı boş bırakmayalım...
"Ülkedeki kazanımların yüzde bir ihtimalle zarara girmesi ihtimali varsa gelmem" diyor Hocaefendi..
Bir de tersinden baksın olaya..
Bu kadar ülkeye yayılmış okullar.. Yurtlar.. Devasa faaliyetler..
Bunlara şüphe ile bakılacak, arkasında başka güçlerin olduğu iddialarının dillendirilmesini yaygınlaştıracak..
Gereksiz tartışmaları kızıştıracak bir ortama yüzde bir ihtimalle sebebiyet vermekten kaçınsın Hocamız...
Ve dönsün ülkesine..
Varsın rövanş almaya kalkışacak olanlar, ortamı germeye çalışsınlar..
Varsın; temel hak ve özgürlükler alanındaki kazanımlardan tekrar geriye dönüş için, kendisini bir şeylerin arkasına saklayıp fırsat kollayanlar, Hocaefendi'nin dönmesini istismar etmek için planlar yapıyor olsun..
Hocaefendi'nin dönmemesinin, çok daha büyük zararlara sebebiyet vereceği çok açık..
Koskoca hareketin arkasında, dış güçlerin var olduğu iddialarının çok daha yaygın şekilde dillendirilmesi çok daha büyük zararlara sebebiyet verir..
Ve buna, Hocaefendi'nin, "dönmeme kararı" yol açar!..
Siz kararınızı, arkadaşlarınızla birlikte, bir daha gözden geçirin Hocam..
Acele etmeyin..
Başbakan'ın çağrısının üzerinden, daha 24 saat geçmeden, cevap vermeye mecbur değildiniz.
13 senedir zaten bekliyordunuz..
Birkaç gün daha beklerdik, bekleriz hocam.
İstişarelerinizi yapın..
Gelmeniz halindeki "muhtemel yüzde birlik zararları" düşündüğünüz gibi..
Gelmemeniz halinde oluşabilecek "yüzde doksanlık zararları" da düşünün..
Ve bu çerçevede kararınızı verin Hocam..
Ali Karahasanoğlu / Yeni Akit
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.