'Devlet devlet olduğunda tüm zibidiler haddini bilir'
AK Parti İl Başkanvekili Beyazidi Bestami İnan’ın konuşmasının ardından Kanal 24 Genel Yayın Yönetmeni ve Star Gazetesi Yazarı Yiğit Bulut, Türkiye’nin siyasi ve ekonomi gündemini değerlendirdiği konferansa geçildi. Türkiye’deki bütün darbelerde olduğu gibi 1980 darbesinin de asıl amacının Türkiye’yi istedikleri gibi yeniden şekillendirmek olduğunu söyleyen Yiğit Bulut, şunları söyledi;
“1980 Darbesi, Türkiye’nin yeniden şekillendirilmesi için bütün düşünen başların koparılması için yapılmıştır. Sağcı, solcu, aşağı yukarı, ne kadar düşünen adam varsa hepsini biçtiler. Neden? Çünkü Türkiye’nin tüketim toplumu olması gerekiyordu. 20001 Krizi; bakın Bülent Ecevit önünü iliklemiş elleri ayakları tir tir titriyor. Merdivenlerden de Kemal Derviş iniyor eli cebinde. Kemal Derviş Ecevit’in elini sıktı ve bu ülkenin anahtarını Ecevit’in elinden teslim aldı. Kemal Derviş kim? Onun kim olduğunu bilen yok. Uçağa oradan koydular Merkez Bankası Başkanı diye, Türkiye’ye indiğinde süper yetkili bakan olmuştu. 3 partili koalisyon hükümetinin oy toplamı yüzde 55. Sonra ne yaptılar? Ecevit’i aldılar Başkent Hastanesi’ne kapattılar artık orda ne verdilerse ne içirdilerse orda verdiler. Bir gün cama çıkardılar bir gün çıkarmadılar. Çıkardıklarında dolar, faiz düşüyor; borsa yükseliyor, çıkmadığı zaman bu ülkede kriz oluyordu. İşte o günlerden bugünlere geldik. Örnek; Simavi, Hürriyet Gazetesi’nin eski sahibi. Turgut Özal’a bir mektup yazdı ve bu mektubu da gazetesinin manşetinden yayınladı. Mektubunda diyor ki; ‘Siz o yaratık değilsiniz.’ Biri 4 matbaa sahibi bir adam, öbürü bu ülkenin başbakanı. Adam başbakana yaratık diyor. Yapsana hadi bugün, hadi yap, yapsana. Yapamazsın. Devlet devlet gibi olacak. Devlet devlet olduğunda bütün zibidiler haddini bilecek.”
Bulut; “64 yıllık lider boşluğunu Erdoğan doldurdu”
Türkiye’de demokratik bir ortamın olduğunu bunun en büyük göstergesinin de her ortamda herkesin dilediği şeyi söyleyebilmesi olduğunu dile getiren Yiğit Bulut, Türkiye’nin iyi yolda olduğunu söyledi.
Yiğit Bulut; “Türkiye iyi bir yolda ama bu noktaya gelene kadar ciddi savaşlar ciddi mücadeleler verildi. Türkiye’ye 100 yılda bir lider geliyor. 1900’de Atatürk, 2000’de Recep Tayyip Erdoğan. Bunu iyi değerlendirmeli ve Türkiye’nin büyümesi, ilerlemesi için gereken tüm mücadeleyi vermeliyiz. Bakın, 1938’te Atatürk’ün ölümü ile birlikte 2000’li yıllara kadar Türkiye’de bir lider boşluğu ortaya çıktı. Bu boşluk 2002’ye kadar doldurulamadı. Bunun sonucunda da bu boşluktan faydalanan küresel ve yerli ekonomik güçler Türkiye’yi istediği gibi kullandı. İlk defa Başbakan Erdoğan bu ülkede Kürt vardır dedi. O güne kadar Kürt demek bile neredeyse yasaktı. Dolaysıyla bir ülke kendi gerçeklerini kabul edemiyorsa, bir ülke kendi etnik çeşitliliğinin onun zenginliği olmasından ziyade bunu bir korku vesilesi olarak kullanıyorsa o ülke ilerleyemez. Bu sistem 1938’den 2002’ye kadar işledi. Başbakan ta ki ‘Ben kefenimi giydim geldim’ diyene kadar kanımızı varlığımızı emen sistem işledi. İşte 64 yıllık bu lider boşluğu Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile doldu.”
“Ekonomi çok iyi yolda”
Türkiye’nin ekonomi alanında büyük ilerlemeler kaydettiğini dile getiren Gazeteci – Yazar Yiğit Bulut, 2001 krizinde Türkiye’de faizin yüzde 260’a kadar çıktığını, gecelik faizin ise yüzde 14 bine kadar çıktığını söyledi. Bulut; “Ben bu ülkede gecelik faizin yüzde 14 bine çıktığını gördüm. Şimdi faiz kaç? Yüzde 8 reel faiz ise yüzde 0… Biz 1980 ile 2000 yılları arasında tam 1,5 trilyon dolar faiz ödedik. Bugün Hızlı Tren’e binip Ankara’ya gidiyorsunuz, Mavi Tünel yapılıyor ve daha birçok büyük yatırım. Ama yıllarca hizmet alamadınız niye çünkü bu ülkenin tüm varlığı yüzde 5’lik zengin kısma gidiyordu. O musluklar kapatılınca Türkiye’de hizmet yarışı başladı. Bugün Türkiye’de cari açık sorun değil. Var olan açığın tek nedeni enerji. Doğalgazdan enerji üretimine son verilmeli, nükleer ve termik santraller yapılmalı” ifadelerini kullandı.
“Başbakan’ın ‘one minute’ çıkışı entelektüel bir mesajdı”
Medyanın Başbakan Erdoğan’ın Davos Zirvesi’ndeki “One Minute” çıkışını doğru bir biçimde algılayamadığını söyleyen Kanal 24 Genel Yayın Yönetmeni ve Star Gazetesi Yazarı Yiğit Bulut, Başbakan Erdoğan’ın o çıkışının fiziksel bir kabadayılık değil entelektüel bir mesaj olduğunu dile getirdi. Bulut konuşmasının devamında ise şunları dile getirdi; “Başbakan o çıkışı ile dedi ki ‘1854’ten beri kanımızı emiyorsunuz, bizi borçlandırdınız, Osmanlı’nın topraklarını ele geçirdiniz. One minute, yakamızdan düşün’ dedi. O tarihten beri Ortadoğu’da dengeler değişti. Türkiye’nin Suriye politikası da tamamen doğrudur. Bölgede barışın sağlanması için de Türkiye bu politikasını sürdürmelidir.”
“Başkanlık sistemi Türkiye için en uygun sistem”
Uzun bir süredir Türkiye’nin gündemini meşgul eden başkanlık sistemi konusuna da değinen Yiğit Bulut, tam başkanlık sisteminin Türkiye için en uygun sistem olduğunun altını çizdi. Bulut; “Türkiye lider istiyor ve liderinin peşinden de gidiyor. Başkanlık sistemi de en adil sistemdir. Başkan gelince sınırsız yetkileri olacak sanıyorlar. Tam tersine başkan bir karar almak için bir sürü yeri ikna etmesi gerekiyor. Dolayısıyla başkanlık sistemi Türkiye için çok önemli” dedi.
Konferansın sonunda bu yıl 10’uncusu düzenlenen Siyaset Akademisi’nde eğitim alan 230 kursiyer de sertifikalarını aldı. Eğitimler sonucunda ilk 10’a giren kursiyerler sertifikalarını protokol üyelerinden alırken; Konya birincisi olan AK Parti İl Yönetim Kurulu Üyesi Abdülkadir Özöğür ise sertifikasını Gazeteci – Yazar Yiğit Bulut’un elinden aldı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.