PKK’ya Kürt öfkesi
Kürt sorununun çözümü için atılan adımlara Dağlıca saldırısı ile cevap veren PKK’ya lanet yağıyor. Önceki gün 8 askerin şehit edildiği saldırı sonrası Akit’e konuşan bölgedeki STK’ların temsilcileri ve milletvekilleri, terör örgütü PKK’ya lanet okudu.
Eğitim-Bir-Sen Hakkâri Şube Başkanı Nihat Gür, çözüm için olumlu adımlar atılmaya başlandığında bu tür olayların her defasında yaşandığını hatırlatarak, “AK Parti ve CHP’nin görüşmesi, Leyla Zana’nın ‘Erdoğan’a güveniyorum’ açıklaması gibi olumlu gelişmelerin olduğu dönemde Dağlıca olayının yaşanması alışık olduğumuz bir durumdur. Çünkü birileri bu işi diyalog yerine çatışmaya dökmek istiyor. Bizim bölgedeki insanlar olarak isteğimiz, bu acı olaylardan sonra bölgedeki STK’ların seslerini yükseltmesidir. Terör örgütü ortamı gerdikçe ve şeytanlaştıkça biz inadına daha çok kenetlenmeliyiz. Bu şekilde onların oyununu bozabiliriz. Çünkü bugün terörden en çok zarar gören Kürt halkıdır” dedi.
Doğu ve Güneydoğu Sanayici ve İş Adamları Dernekleri Federasyonu (DOGÜNSİFED) Yönetim Kurulu Başkanı Tarkan Kadooğlu ise, olayların en çok bölge insanını yaraladığını söyledi.
“TERÖR TÜRK VEYA KÜRT TANIMIYOR”
Mazlum-Der Hakkâri Şube Başkanı Cengiz Şen, bu saldırıların gerçekten Kürt halkına hiçbir faydası olmadığını vurgulayarak, “Başta PKK’nın kendisine bir faydası yoktur. Barış isteyen bunca insanın çabalamasından ve her kesimden insanın bu çabaya destek vermesinden sonra böyle bir olayın olması bu insanları zor durumda bırakmıştır. Ölen şehit askerlerimizden biri Diyarbakırlı Kürt vatandaşımızdı. Terör Türk veya Kürt tanımıyor. Biz artık ölüm istemiyoruz. Bu kanın durması için herkes üzerine düşen görevi yerine getirmelidir” şeklinde konuştu.
“HAİNLİK BUNLARIN KANINA İŞLEMİŞ”
AK Parti Siirt Milletvekili Afif Demirkıran da terör saldırılarına lanetle karşılık verdi. Demirkıran, “Demokratikleşme ve kardeşlik projesinin başlamasından, yeni adımların atıldığı günden bu yana ne zaman ki yeni bir adım atılsa, maalesef böyle bir hainlikle karşı karşıya kalıyoruz. Hainlik bunların kanına işlemiş. Bu olanlar tamamen ülkenin huzurunu bozmak için yapılmış bir çabadır. Ülkemiz PKK’ya boyun eğmeyecektir” diye konuştu.
“SÜRECİ BALTALAMAK İSTEYENLER VAR”
AK Parti Bitlis Milletvekili Vedat Demiröz, Türkiye’de kardeşlik adına ılımlı bir rüzgar eserken böyle bir şey olmasının manidar olduğunu belirtti. Bu terör olaylarıyla ilk defa karşılaşılmadığını dile getiren Demiröz, “Böyle bir süreci baltalamak isteyenler var. Ne zaman ki Türkiye’de bir barış havası esiyorsa bu şekilde bir şey oluyor. Bunu iyi analiz etmemiz lazım. Lanetliyoruz. Bütün siyasi gurupların, bütün sivil toplum örgütlerinin hep beraber teşhisi iyi koyması, bu tür şeylere prim vermemek ve daha soğukkanlı kararları almak gerekiyor. Yani yolumuza devam edeceğiz, açılıma devam” dedi. “Her türlü demokratikleşmenin önünü açmamız gerekiyor” diyen Demiröz, şunları kaydetti: “Bu bizi yolumuzdan ayırmayacak. Daha sakin düşünerek, geçmişten de ders alarak yolumuza, açılıma devam etmemiz lazım. İnşallah kardeşlik ortamını yeniden sağlamamız gerekiyor. Ben bundan ümitliyim. Ben de Doğu milletvekiliyim. Yani bunun, bu kardeşliğin sağlanacağını ümit ediyorum.”
“ALÇAKÇA VE KALLEŞÇE BİR SALDIRI”
AK Parti Bitlis Milletvekili Vahit Kiler ise, yapılan saldırıyı kınadığını söyledi. Kiler, saldırının alçakça ve kalleşçe olduğunu vurgulayarak, bu saldırının arka planında kalleşçe düşünülmüş bir oyun olduğunu dile getirdi. Kiler şöyle devam etti: “Her barış sürecinde sürekli aynı oyunun tekrarını yaşıyoruz. Tam huzur ortamı başladığında birileri bilinçli olarak her zamanki gibi bunu bozmak, sekteye uğratmak için saldırıları kalleşçe planlıyor ve uyguluyor. Artık insanlarımız bunu görüyor. Herkesin gözünün önünde oluyor bu olanlar. Hükümetimiz, Sayın Başbakanımız kararlı, terör bitecek. Bu kalleşlerin son çırpınışları olduğuna inanıyorum. Artık son kozlarını oynuyorlar.”
“DÖNEM PROVOKASYONU”
AK Parti Ağrı Milletvekili Mehmet Kerim Yıldız, saldırıyı şiddetle kınadığını ifade ederek, “PKK’nın bu yaptığının doğru bulunur bir yanı yok ve bunun izah edilir bir yanı da yok. Toplumun tümü için artık 21. asırda insanların ölmesinin, gencecik askerlerin şehit olmasının kabul edilebilir bir yanı yok” diye konuştu. Yıldız, “Barış, huzur, kardeşlik için AK Parti’nin açılımlar yaptığı bir dönemde yapılan terör saldırıları tamamen dönem provokasyonudur. Bu ortamı engellemek, kardeşliğin pekişmesine engel olmak istiyorlar. Buna izin vermeyeceğiz” dedi.
SEÇİLMİŞLERİN ÇOCUKLARI BODRUM’DA
Diyarbakır’ın Sur ilçesinin eski Belediye Başkanı Cemal Toptancı da, PKK’nın başıboşluk ve bölünmüşlüğünün sebebini Silivri’de görmek gerektiğini söyledi. Toptancı, örgüt üzerindeki Ergenekon vesayetinin kırıldığını vurguladı.
PKK’yı milli sermaye ile kurulmuş cinayet şebekesi olarak niteleyen Toptancı, örgütün yıllarca döktüğü kandan nemalandığını söyledi. Herkesi aklıselime davet eden Toptancı, kan dökmenin bir sonuç getirmeyeceğini vurguladı. Beyaz Türkler ve beyaz Kürtlerin taraf olmadığını dile getiren Toptancı, onların analarının ağlamadığını kaydetti. Asker görüntülerinin garip anaların, yoksul anaların ciğerine vurulan hançerler olduğunu ifade eden Toptancı, “Seçilmişlerin çocukları ne Nevruzlara katılıyor, ne Kandil’lere gidiyor; Gabar ve Cudi dağlarında ellerinde silah bulundurmuyor. Onların altında Jaguar var, Bodrum’da tatilleri var. Elit takım olarak en güzel kolejlerde, yurtdışında seçilmiş üniversitelerde ihtisas yapmaktadırlar. Kürtlerin bu yönden de uyanık olması lazım” şeklinde konuştu.
KAYSERİ’DEN KINAMA
Mazlumder Kayseri Şube Başkan Vekili Ahmet Taş ise, yaptığı yazılı açıklamasında Dağlıca’daki hain saldırıyı kınayarak, “Kürt sorununun çözümü için Kürtçenin seçmeli ders olması dahil yeni adımların atıldığı bir ortamda bu baskının yapılması PKK’nın Kürt sorununun çözümünü istemeyip, insan öldürerek varlığını devam ettirmek istediğinin açık işaretidir” dedi.
Taş, “Mazlumder olarak, hayatını kaybeden askerlere Allah’tan rahmet, yaralılara acil şifalar diliyoruz. Sorunun çözümü için PKK’nın saldırılarını sona erdirmesini ve demokratik açılımların aksatılmadan devam etmesini diliyoruz” ifadesini kullandı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.