Medreseler bakan emriyle kapatılmış

Medreseler bakan emriyle kapatılmış
Fatih Medreseleri Genel Başkanı Masum Bayraktar, Bolu ve Bölge İllerden Sorumlu Esat Kabak’ın nikâh merasimine katıldı.

Nikâh merasimi sonrası sorulan sorular üzerine Bayraktar, çarpıcı açıklamalarda bulundu.

TEVHİDİ TEDRİSAT MEDRESELERİ KAPATMIYOR

Fatih Medreseleri Genel Başkanı Musam Bayraktar “Arkadaşlarımızla yaptığımız araştırma sonucu edindiğimiz bilgilere göre 3 Mart 1924 tarihinde TBMM'de kabul edilen Tevhidi Tedrisat Kanunu’nda Medreselerin kapatılmasıyla alakalı bir hüküm bulunmuyor. Ancak kanunun kabulünden 8 gün sonra yani 11 Mart'ta henüz bir kaç gün önce Bakanlık koltuğuna oturan Maarif Vekili Vasıf (çınar) Beyin yayınladığı bir genelgeyle medreselerin kapanma emri verilmiştir” dedi.

GEREKÇE GERİ KALMAK

Kapatma gerekçesi olarak günümüz şartlarına ayak uyduramaması iddiasının ileri sürüldüğünü söyleyen Bayraktar; üzerinde çalışma yapmadan hatta medrese tahsili alan Hoca ve Âlimleri bir kenara iterek olayın üzerinin hemen örtüldüğünü yani gömüldüğünü ifade etti.

Ancak günümüz teknolojisinin böyle bir gerekçeyi kabul edemeyeceğine vurgu yapan Bayraktar, hem İslami hem de pozitif ilimleri öğretecek günümüz teknolojisine sahip medreselerde yetişecek insanların memlekete bakan seviyesinde hizmet edebileceğini kaydetti.

AÇILMASI İÇİN DE BİR GENELGE KÂFİ

Bayraktar, medreselerin yeniden açılması için Bakan tarafından yayınlanacak bir genelgenin kâfi olabileceğini belirterek; “Sayın Başbakanımızdan bu işin önünü açmasını rica ediyoruz. Kurumlara ve vakıflara haklarının iade edildiği şu günlerde aynı hakka medreselerin de sahip olduğunu düşünüyoruz. Devlet eliyle yapılacak alt yapı çalışmalarına gerek kadro olarak gerekse müfredat olarak destek vermeye hazırız” diye konuştu.

Habervaktim.com



HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.