İran-AB görüşmesi yeniden başladı

İran-AB görüşmesi yeniden başladı
İran ve AB, İran'ın nükleer programına ilişkin müzakerelere yeniden başlama kararı aldı.

İran Ulusal Yüksek Güvenlik Konseyi Genel Sekreteri Said Celili ile AB Ortak Dış Politika ve Güvenlik Yüksek Temsilcisi Javier Solana arasında yapılan telefon görüşmesinde müzakerelere yeniden başlama kararı alındı.
    
Tarafların müzakere için iki hafta içinde bir araya gelmeleri bekleniyor. Müzakerelerin kesin tarihi ve nerede yapılacağı henüz karara bağlanmadı.
    
Celili, İran'ın nükleer enerji faaliyetlerinde uluslararası sorumluluklarının gereğini yerine getirmeye devam edeceğini söyledi.
    
Solana ise öneri paketlerine İran tarafından cevap verilmesini "önemli ve yapıcı bir adım" olarak değerlendirdi.
    
AB yetkilisi Solana, 14 Haziranda İran'a yaptığı ziyarette uranyum zenginleştirilmesinin durdurulması karşılığında Tahran yönetimine ekonomik ve siyasi kazanımları kapsayan bir teşvik paketi sunmuştu.
AA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.