'Avrupa'nın yeni günah keçileri Müslümanlar'

'Avrupa'nın yeni günah keçileri Müslümanlar'
İngiltere Uluslararası Yatırımlar ve Kalkınma Bakanı Şahid Malik, İngiltere'deki Müslümanların toplumda kendilerin yabancı gibi hissettikleri söyledi.

Ayrıca Malik, Müslümanların, Nazi dönemindeki Yahudiler gibi hedef alındığını ifade etti.

İngiltere'de kabinenin tek Müslüman üyesi Malik, bir kısım medyanın yaptıkları yayınlarla Müslümanları kendi toplumlarında yabancı gibi hissettirdiğini söyledi. 7 Temmuz saldırısının üçüncü yıl dönümü için Kanal 4'ün soruları yanıtlayan Malik, "Müslümanlara bugün sorsanız nasıl hissettikleri size 'Avrupa Yahudileri' gibi hissettiklerini söylecekler. Durumun, soykırımla eşdeğer olduğunu söylemiyorum; Yahudilerin hedef alınması ile ilgili söylüyorum. Pekçok Müslüman, Avrupa Yahudileri gibi hissedeceklerini söyleyecek." diye konuştu.

Kanal 4'ün çalışmasına ilişkin yapılan kamuoyu yoklamasında, İngilizlerin yüzde 51'i, 7 Temmuz nedeniyle bir dereceye kadar İslam'ı suçladıkları ortaya çıktı. Ayrıca, her 10 Müslüman İngilizden 8'i de saldırı sonrası daha fazla önyargı ile karşılaştıklarını kaydetti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.