Türkiye'nin 3. Büyük Asma Köprüsü Yapılıyor

Türkiye'nin 3. Büyük Asma Köprüsü Yapılıyor
Adıyaman, Türkiye'de ilk kez kullanılan yöntemle yapılan bir köprüye kavuşuyor.

Adıyaman-Kahta-Siverek-Diyarbakır karayolunu birbirine bağlayacak Türkiye'nin 3'üncü büyük asma köprüsü olan Nissibi Köprüsü'nün temeli atıldı.

Törene Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım da katıldı.

Yıldırım, "Atatürk Barajı Adıyaman'ı, Diyarbakır'ı Urfa'yı birbirinden ayırdı. Feribotla geçmeye çalıştık yıllarca. Artık hasret bitiyor köprüyü yapıyoruz. Ama öyle bir köprü yapıyoruz ki bu köprü Türkiye'de bir ilk. Yatık kablolu köprü yapıyoruz. Mühendisliğin son harikasını 3. Boğaz köprüsünden önce burada, Nissibi'de gerçekleştiriyoruz. Hayırlı olsun; uğurlu olsun" dedi.

40 milyon Türk Lirasına mal olacak köprünün Ocak 2014'te bitirilmesi hedefleniyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.