28 Şubat’tan haberi yokmuş

28 Şubat’tan haberi yokmuş
Özel Yetkili Ankara Cumhuriyet Başsavcı Vekilliği tarafından yürütülen 28 Şubat soruşturmasının YÖK ayağına düzenlenen operasyon kapsamında 4 kişi ifadeye çağrılmış, eski YÖK Başkanı Kemal Gürüz adresind

Gürüz, İzmir Alsancak Limanı’ndan çıkışta gazetecilerin 28 Şubat operasyonu ile ilgili sorularını cevapladı. Hayatında kanun dışı hiçbir şey yapmadığını, kanuni yetkilerinin dışında hiçbir yetki kullanmadığını iddia eden Gürüz, “Sayın savcının soruları var, onlara cevap vereceğim. Ondan sonrası adaletin takdiridir. Alnım açık, başım dik. Türk milletine hizmetten şaşmadım. Türk devletinin yücelmesi, Türk milletinin refahının artması, Türk milletinin uluslararası camianın saygın ve seçkin üyesi olması için gururla çalıştım. Bir kuruş bana isnat edilmiş yolsuzluk iddiası yoktur. Kanun dışı hiçbir şey yapmadım. Ne 28 Şubat’tan haberim var, ne olduğundan. Olay gayet açık benim açımdan” dedi.


“28 ŞUBAT NEYSE ONU DA BİLMİYORUM”


Eski YÖK Başkanı Gürüz, 28 Şubat soruşturmasının son dalgasından gemi seyahatinde bulunduğu sırada Karadağ’ın Kotor Limanı’ndan haberdar olduğunu söyledi. Son dalganın sivillere ve dönemin YÖK üyelerine yönelik yapıldığının hatırlatılması üzerine Gürüz, “Benim öyle hiçbir şeyden haberim yok, hiçbir bilgim yok. 28 Şubat neyse onu da bilmiyorum. Üniversite kendi işlevini yaptı, kanunların verdiği yetkiler çerçevesinde. Ben askeri kanattan da bize şunu şöyle yapın, bunu şöyle yapın diye bir direktif geldiğini hatırlamıyorum. Çevik Paşa’nın yazdığı bir mektup var, onun da cevabını 5 defa verdim. Bildiğim bu. Her şey herkesin gözü önünde cereyan ediyor. Başka söyleyecek bir şey bulamıyorum” cevabını verdi.

Son dalgada kendisiyle birlikte ifadeye çağrılan 4 kişiden birinin adını ilk defa duyduğunu, hiç tanımadığını ifade eden Gürüz, “Biri denetleme kurulu başkanıydı, diğeri üyemizdi. Ankara’da ne olacağını bilmiyorum. Belki burada alırlar ifadeyi” şeklinde konuştu. Hakkında gözaltı kararının olup olmadığı şeklindeki soruya Gürüz, “Valla onu ben de tam anlamadım. İlk şeyle de geldim. Uçak baktım Kotor’da bir yerde. Uçak olsaydı gelecektim. Geldim, buradayım. Buradan Ankara’ya gidiyorum” dedi. İfadeye çağrıldığını öğrendikten sonra savcılığı arayarak Türkiye’ye döner dönmez kaçtı dememeleri için ifade vermeye geleceğini haber verdiğini belirten Gürüz, “Burası benim memleketim, her yaptığım icraatın hesabını vereceğim Türk milletine” diye konuştu.

Gözaltına alınmayı bekleyen Gürüz’e, bir polis memurunun, ‘Hoşgeldiniz, sizlik bir şey yok.” demesi üzerine oldukça şaşıran Gürüz, şaşkınlığını, “Hakkımda gözaltı kararı yok mu, siz götürmeyecek misiniz? Ankara’ya kendim mi gideceğim?” sözleriyle ifade etti. Gürüz, gazetecilere yaptığı açıklamanın ardından sivil bir araçla limandan ayrıldı.

Yeni Akit

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.