D-8 bakanları bir arada

D-8 bakanları bir arada
Malezya'nın başkenti Kuala Lumpur'da 8 Temmuzda düzenlenecek Gelişen Sekiz Ülke (D-8) Zirvesi öncesi bugün, D-8 ülkelerinin dışişleri bakanları bir araya geldi.

Türkiye'yi, Dışişleri Bakanı ve Başmüzakereci Ali Babacan başkanlığındaki heyetin temsil ettiği D-8 Bakanlar Konseyi 11. Toplantısı'nın Hilton oteli'ndeki açılışında, ev sahibi Malezya'nın Dışişleri Bakanı Rais Yetim ile Endonezya Dışişleri Bakanı Hasan Virajuda birer konuşma yaptılar. 

Devlet ve hükümet başkanlarının 8 Temmuzdaki toplantısına Türkiye'yi temsilen katılacak Babacan'ın, zirve çerçevesinde ikili temaslarda da bulunması ön görülüyor. 

D-8 ülkeleri iş birliği, Türkiye'nin daveti üzerine İran, Pakistan, Bangladeş, Malezya, Endonezya, Mısır ve Nijerya'nın katılımıyla 1997'de İstanbul'da düzenlenen konferans ile hayata geçirildi. 

D-8 girişimi, Büyük ekonomik potansiyeli, çeşitli kaynakları, geniş nüfusu ve coğrafi alanı temsil eden 8 ülke arasında ticaret ilişkilerinde yeni fırsatlar yaratmayı ve bu fırsatları çeşitlendirmeyi amaçlıyor.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.