Irak takvim istedi, ABD reddetti

Irak takvim istedi, ABD reddetti
Irak Başbakanı Nuri El Maliki, Washington ile aylardır yürütülen görüşmeler çerçevesinde Irak'taki Amerikan askerlerinin çekilmesine ilişkin bir takvim belirlenmesini istediğini bildirdi.

BAĞDAT Irak Başbakanı Nuri El Maliki, Washington ile aylardır yürütülen görüşmeler çerçevesinde Irak'taki Amerikan askerlerinin çekilmesine ilişkin bir takvim belirlenmesini istediğini bildirdi.
Irak'taki Amerikan varlığının 2008'den sonraki koşullarını düzenlemek için yürütülen müzakerelerin sürmekte olduğunu ve Irak'ın egemenliğine her türlü anlaşmada saygı gösterileceğini belirten El Maliki, "Amerikan tarafıyla müzakereler sürüyor, ancak her koşulda anlaşmanın temeli Irak'ın egemenliğine saygı olacak" dedi.
Başbakan El Maliki, Amerikan komutası altındaki ve çoğu Amerikalı olan çok uluslu gücün ülkesinden çekilmesi için, özellikle muhalif Şii grupların istediği gibi, ilk kez takvim belirlenmesini istedi.
ABD Savunma Bakanlığı (Pentagon) ise Irak Hükümetinin, Amerikan askerlerinin çekilmesi için takvim belirlenmesi talebini reddetti.
Pentagon sözcülerinden Bryan Whitman, "Takvim ile ilgili olarak, güvenlik planı konusundaki durum için yine aynı şeyi söyleyeceğim, bu Irak'taki duruma bağlıdır. ABD'nin, Irak'ta uzun dönemde kalıcı asker bulundurma niyeti yoktur, ancak takvimler doğal olarak yapay olmaya zorlar" diye konuştu.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.