Sudan'da barış gücüne saldırı: 7 ölü, 22 yaralı

Sudan'da barış gücüne saldırı: 7 ölü, 22 yaralı
Sudan'ın Darfur bölgesindeki Birleşmiş Milletler (BM) ve Afrika Birliği birleşik barış gücüne yapılan saldırıda 7 asker öldü, 22'si de yaralandı.

Barış gücü konvoyunun normal bir devriye görevinden dönerken uğradığı bu saldırının Sudan Hükümeti'ne sadık Cencevid milisleri tarafından gerçekleştirildiği düşünülüyor. BM, havan topları ve roket kullanan milislerin saldırısını püskürtebilmek için, kuvvetlerinin iki saatten fazla çatışmak zorunda kaldığını bildirdi. 200 kadar militanın at üzerinde hareket ederek pusu kurduğu, barış gücü askerlerinin sayısının 61 olduğu kaydedildi. 

Darfur bölgesinde şu anda 10 bin barış gücü asker ve polisi var. Gözlemciler, bu yıl göreve başlayan Afrika Birliği-BM birleşik barış gücünün Fransa'nın yüzölçümü büyüklüğünde bir toprak parçasında görev yaptığını ve yeterli donanımı olmadığına dikkat çekiyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.