Talat: Yeminime sadığım

Talat: Yeminime sadığım
KKTC Cumhurbaşkanı Mehmet Ali Talat, "tek egemenliği, egemenliğin iki halktan kaynaklanması şartıyla kabul ettiklerini" belirterek, "yeminine sadık olduğunu ve Rumlara teslim ettikleri bir şey olmadığını" söyledi.

Talat, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın, 20 Temmuz Barış ve Özgürlük Bayramı törenlerine katılmak üzere KKTC'yi ziyaret etmesinin kendilerine güç vereceğini ve Türkiye'nin desteğini bir kez daha yanlarında hissedeceklerini söyledi. 

KKTC'de yayına yeni başlayan Ada TV'de canlı yayımlanan programa katılan Talat, Kıbrıs Rum yönetimi lideri Dimitris Hristofyas ile 1 Temmuzdaki görüşmelerinde, tek egemenliği ve tek vatandaşlığı prensip olarak kabul ettiklerini, uygulama yönetmelerini ve ayrıntıları kapsamlı müzakerelerde ele alacaklarını anımsattı. 

Talat, Hritofyas'la 25 Temmuzda yapacakları görüşmenin gündeminin, "çalışma gruplarının çalışmalarını gözden geçirmek ve tam teşekküllü görüşmeleri başlatmak" olduğunu kaydetti. 

Tek egemenlik ve tek vatandaşlık konusunda kendisine yöneltilen eleştirilere yanıt veren Talat, 1 Temmuz görüşmesinde Hristofyas'la egemenliğin nereden kaynaklandığı konusunu tartıştıklarını, kendisinin "egemenliğin eşit iki halktan kaynakladığını" savunduğunu, Rum liderininse "egemenlik Kıbrıs halkından kaynaklanır, Kıbrıs halkı ise iki halktan oluşur" görüşünde olduğunu anlattı. 

"Rumlara bir şey teslim etmediklerini ve KKTC'nin tasfiyesinin de söz konusu olmadığını" belirten Talat, kast edilenin, "KKTC'nin gelişip güçlenmesi, uluslararası boyut kazanması ve dünyayla bütünleşmesi" olduğunu kaydetti. 

Yaptığının KKTC'yi yüceltmek olduğunu kaydeden Talat, şunları söyledi: 

"Ben yeminime sadığım. Yeminin gereğinin fazlasını yapmaya çalışıyorum. Ne münasebet tasfiye! Tasfiye dediğinizde, kapatır birine bağlanırsınız, yok öyle bir şey... Emin olsunlar ki, şu anda güttüğümüz politika, esas olarak Kıbrıs Türk halkını, Kıbrıs Türk halkının devletini uluslararası alana taşıma, dünyayla bütünleştirme ve dünyanın parçası haline getirme uğraşıdır. Bu, yeminimizin de ötesinde boynumuz borcudur. Biz bunu yapıyoruz. Bizim teslim ettiğimiz hiçbir yetkimiz yoktur."

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.