Kiliseden hükümete: Komünizmi kınayın

Kiliseden hükümete: Komünizmi kınayın
Rus Ortodoks Kilisesi, hükümetten Komünizm rejimini resmen kınamasını istedi.

Rusya'nın etkin haber ajansı İnterfaks'ın bildirdiğine göre, Kilise hükümete çağrıda bulunarak Komünizm rejimini kınamasını istedi. Kilise, Sovyetler Birliği döneminde yaşanan sorunların ortadan kaldırılması için Komünizmin resmen kınanması gerektiğini iddia ediyor. 

İnterfaks'a konuşan Moskova Ortodoks Patrikliği'nin dış ilişkilerden sorumlu yetkilisi Papaz Georgi Ryabih, iktidarın eski Sovyet sistemini tamamen kınamasını istedi. Papaz Ryabih, "Komünizmin kınanması ilk kez 1990'lı yıllarda başladı. Ancak bu süreç daha sonra yavaşlatıldı. Artık makamların bu rejimi resmen kınaması gerekiyor" dedi. 

Papaz Ryabih, Sovyet dönemine ait sembollerin ortadan kaldırılması gerektiğine de işaret etti. Papaz, "Eski Sovyet sembollerinden kurtulmamız lazım. Kanlı liderlerin Rusya'nın merkez cadde ve meydanlardaki heykellerinin ve devlet dairelerindeki Sovyet simgelerinin kaldırılması lazım" diye konuştu.

Rus Kilisesi yetkilisi, İkinci Dünya Savaşı'nda başarı göstermiş kişilerin bu konuda istisna olmaları gerektiğinin de altını çizdi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.