Rusya hala Sırpları savunuyor
‘SIRPLARIN ÖLDÜRÜLMESİNDE İHMALKARLIK’ İDDİASI
Geçtiğimiz günlerde Hague’daki (Hollanda) Birleşmiş Milletler Uluslar arası Savaş Suçları Mahkemesi’nde Bosna savaşı sırasında Sırpların öldürülmesinde ihmalkar davrandığı gerekçesiyle yargılanan ancak suçsuz bulunarak serbest bırakılan Boşnak Komutan’a Rusya itiraz etti.
‘MAHKEME YANLI DAVRANDI’ TEZİ
Üç yıl boş yere hapis yattıktan sonra suçsuz bulunan Boşnak Komutan Naser Oriç’in serbest bırakılması üzerine Rusya, Savaş Suçları Mahkemesi’nin yanlı davrandığını iddia etti ve mahkemenin kapatılmasını talep etti.
YÜZBİNLERCE BOŞNAK ÖLDÜRÜLMÜŞTÜ
Rusya Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Andrei Nesterenko, mahkemenin verdiği kararın yanlı olduğunu öne sürdü ve mahkemenin bir an önce kapatılmasını istedi.
1992-95 yılları arasında süren Bosna savaşında, Boşnaklara karşı sistematik bir etnik temizlik başlatılmış ve yüzbinlerce Boşnak öldürülmüştü.
(habervaktim.com – Dış Haberler)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.