Araplara ırkçı mesajlar gönderen diplomat

Araplara ırkçı mesajlar gönderen diplomat
Emekli bir Amerikalı diplomat Araplara gönderdiği ırkçı ve tehditkâr mesajları nedeniyle 1 yıl hapis, 10 bin dolar da para cezasına çarptırıldı.

Diplomat Patrick Syring, Washington merkezli Arap Amerikan Enstitüsü'nü elektronik posta ve sesli mesajlarla taciz etmekten suçlu bulundu.

Adalet Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada, diplomatın suçlamaları kabul etmesinin ardından Washington'daki federal mahkeme tarafından cezalandırıldığını açıkladı.

Syring'in suç unsuru taşıyan mesajları arasında "En iyi Arap ölü Araptır", ve enstitü başkanı James Zogby'ye gönderdiği, "Sen ve kötü Hizbullah kardeşlerin hem bu dünyada hem de öteki tarafta cehennem ateşleri içinde yanacaksınız" ifadeleri yer aldı.

Daha önce Ortadoğu'da görev yapan diplomat geçtiğimiz yıl emekli olmada önce Dışişleri Bakanlığı'nın İnsan Kaynakları departmanında çalışmıştı.

Başsavcı Yardımcısı Grace Chung Becker, Syring'in işlediği suçların Amerika'nın üzerine kurulduğu temel değerlere aykırı olduğunu vurguladı. Cezasını tamamlamasının ardından 3 yıl gözetim altında tutulacak Syring, 100 saat de kamu görevi yapacak.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.