Zamlar sigara kullanıcı sayısını azalttı

Zamlar sigara kullanıcı sayısını azalttı
ABD'nin New York kentinde sigara fiyatlarındaki artışla birlikte, bu alışkanlığı bırakanların sayısında da artış tespit edildi.

NEWYORK ABD'nin New York kentinde sigara fiyatlarındaki artışla birlikte, bu alışkanlığı bırakanların sayısında da artış tespit edildi. Halk Sağlığı Birimi, sigaraya yapılan son zamların ardından 2 bin 700 New Yorklunun sigarayı bırakmak için profesyonel yardım talep ettiğini açıkladı. Geçtiğimiz yıl aynı dönemde sadece 850 kişinin sigarayı bırakmak için kuruma başvurduğunu hatırlatan yetkililer; talepteki artışı son dönemde yapılan zamlara bağladı.

New York Belediyesi Sağlık Birimi yetkililerinden Dr Thomas R. Frieden, 'Birçok sigara kullanıcısı bu zararlı alışkanlığı bırakmak istiyor. Artan fiyatlar sigarayı bırakma konusunda önemli bir etken.' dedi

Yardım hattı 311'i arayanları sigarayı bırakma konusunda cesaretlendiriyor belediye sağlık birimi, 2002 yılından bu yana sigara içen yetişkinlerde yüzde 21 oranında azalma olduğunu kaydeden, bu oranın öğrenciler arasında ise yüzde 52 olarak tespit edildiğini açıkladı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.