'İsrail'le savaş niyetimiz yok amma'

'İsrail'le savaş niyetimiz yok amma'
İran'ın başkenti Tahran'da bu hafta Cuma namazını kıldıran Ayetullah Muhammed İmamiyi Kaşani, İran'ın askeri tatbikatı ve tatbikatta denemesini başarıyla gerçekleştirdiği füzelerle ilgili olarak, "Bu tatbikat ve füze denemeleri bir başka ülke için tehd

Batılı medya kuruluşlarının İran'ın askeri tatbikatını  bazı ülkeler ve bölge için tehdit şeklinde göstermeleri ve gerçekleri saptırmalarını Cuma namazı hutbelerinde sert dille eleştiren Ayetullah Kaşani,  İran'ın uzun menzilli  füzelerinin başka ülkeler için tehdit olamayacağını yalnızca  İran'ın savunma gücünün göstergesi olduğunu söyledi.

Düşmanların İran'ın askeri tatbikatıyla ilgili  kendi bakış açılarından dünya kamuoyunu aldatmaya dayalı  yorumlamalarına değinen Ayetullah  Kaşani,  İran'ı sürekli tehdit eden Siyonist rejim İsrail'in gayri meşru varlığına da temas ederek, "İran asla bu meşru olmayan rejimi tanımayacak ve onunla da bir savaş niyetimiz yok" dedi.

Ayetullah Kaşani, "İran başkaları tarafından saldırıya ve  tecavüze uğramadığı sürece İran da böyle bir girişimde bulunmaz ama eğer birileri İran'a karşı  şeytani emellerini harekete geçirirse İran da ona  haddini bildirecektir, bunda kimsenin  şüphesi olmasın zira İran silahlı kuvvetleri  düşmanların muhtemel  saldırılarına karşı koymak için her an ve her şartta hazırdır" diye konuştu.

Tahran Cuma namazı hatibi, uluslar arası emperyalizmin ve özellikle de Amerika'nın dünyanın bir çok yerinde işlediği cinayetlere temas ettiği Cuma namazı hutbesinde, Amerika'nın bu yöndeki  cinayetlerinin en bariz örneklerinin Irak, Afganistan, Filistin gibi İslam topraklarının bir çok bölgesinde görüldüğünü belirterek, "Terörizmle mücadele ve güvenlik sağlanması bahanesiyle insanların kanlarını akıtanlar İran İslam Cumhuriyeti ve İran milletine karşı  akla hayale gelmedik yola başvurdular ama savaş suçundan  yargılanması gereken bu caniler utanmadan İran'ın diğer ülkeler için tehdit olduğunu ileri sürmektedirler" dedi.

Ayetullah İmamiyi Kaşani, nükleer teknolojiden barış amaçlı yararlanılması konusunda İran'ın asla haklarından geri adım atmasının Sözkonusu olmadığının  da altını çizerek "Zira, İran'ın nükleer çalışmaları  tamamen uluslar arası ilkeler ve konvansiyonlar çerçevesindedir ve İran'ın bu çalışmaları Uluslar arası Atom Enerjisi Kurumu'nun denetiminde olup kurum tarafından yapılan açıklamalar ve yayınlanan raporlar da İran'ın çalışmalarının barışçı olduğunu ispatlamıştır" ifadesini kullanırken düşmanlara da tavsiyede bulunarak, "İran, nükleer teknolojiden barış amaçlı yararlanma kapsamında kendi bilim adamları sayesinde   nükleer başarı elde ettiyse İran'ın geldiği bu konumu kabul edilmelidir" dedi.

 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.