Srebrenitsa katliamı Berlin'de anıldı
BM koruması altında olduğu ilan edilen Srebrenitsa, Sırp güçleri tarafından 1995'de istila edilmişti. İstilanın ardından aralarında çocukların da bulunduğu yaklaşık 8 bin Boşnak öldürülmüştü. Katliamı işleyen Radovan Karadziç ile General Ratko Mladiç hala kayıp. Katliam sırasında Bosna'da yaşayan ve hemşirelik yapan Hediya Krdziç adlı Bosnalı anılarını dinleyicilere anlattı: "Ben o yıllarda orada hemşire olarak çalışıyordum ve ormanda öldürülen kişileri gördüm. Koruma icin gelen BM askerleri üniformalarını ve kasketlerini Sırplara verip girilmemesi gereken bölgeye Sırpların girmesini sağladılar. BM askerlerini şiddetle kınıyorum. Sırpların kadın ve kızların ırzlarına geçtiklerini de gördüm."
Derneğin basın danışmanlığnı yapan Meho Krdziç ise şöyle konuştu: "13. kez burada, Srebrenitsa da öldürülen insanlar için toplanmış bulunuyoruz. Sırplar gibi olmadığını ve Sırplar gibi yaşamadığı ve inanmadığı için sivil halk katledildi. Bu insanları saygıyla anıyoruz." dedi. Katillerin bulunmasını isteyen Krdziç, " Srebrenitsa'da olanlar cezasız kalmamalı ve unutulmamalı. Bunun için savaşacağız." diye konuştu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.