"Dünya petrollerinin yüzde 40'ı tehlikeye girer'

"Dünya petrollerinin yüzde 40'ı tehlikeye girer'
İran, olası bir ABD ve İsrail saldırısının dünya petrollerinin yüzde 40'ını tehlikeye sokacağını bildirdi.

TAHRAN İran, olası bir ABD ve İsrail saldırısının dünya petrollerinin yüzde 40'ını tehlikeye sokacağını bildirdi.
İran'ın, Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü'ndeki (OPEC) temsilcisi Muhammed Ali Hatibi, İran'ın petrol ihracatının tehlikeye girmesi halinde Basra Körfezi'ndeki tüm ihracatın tehlikeyle karşı karşıya kalacağını söyledi.
Hatibi, "İran'a yönelik her tehdit, dünya petrollerinin yüzde 40'ının transfer edildiği Basra Körfezi'ndeki petrol ihracatını tehlikeye atar. Bundan kastım Irak, Suudi Arabistan, Kuveyt, Katar ve Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) gibi petrol ihraç eden ülkelerdir" ifadesini kullandı.
OPEC'in ihtiyaç fazlası günlük yaklaşık 1,5 milyon varil petrol ürettiğini belirten Hatibi, üretimi artırmak için bir sebep olmadığını kaydetti.
Hatibi, İran'ın da günlük ortalama 2,6 milyon varil petrol ürettiğini sözlerine ekledi.

ESAD: İRAN'A SALDIRI CİDDİ SONUÇLAR DOĞURUR
Bu arada, Suriye Devlet Başkanı Beşşar Esad da nükleer programı yüzünden İran'a askeri saldırıda bulunulmasının, ABD, İsrail ve dünya için ciddi sonuçlar doğuracağı uyarısında bulundu.
"Akdeniz İçin Birlik" zirvesi ve 14 Temmuz Fransız ulusal günü kutlamaları dolayısıyla Paris'te bulunan Esad, "France-inter" radyo kanalına yaptığı açıklamada, "İran'ın söylediği gibi, İsrail, bunun doğrudan faturasını öder. Sorun, eylem veya tepki değil. Sorun, Orta Doğu'da bu tür bir eyleme geçildiğinde, hiç kimse olabilecek tepkilerin yıllarca hatta yüzyıllarca nasıl yayılacağını tahmin edemez" dedi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.