Rusya sebze-meyve heyeti gönderiyor

Rusya sebze-meyve heyeti gönderiyor
Tarım ürünlerinde istenilen limitin üzerinde zirai ilaç kalıntısı ve bulaşan olduğu gerekçesi ile Haziran ayı başında Türkiye'den bazı tarım ürünleri ithalatını durduran Rusya, sorunun çözümüne yönelik daha sonra imzalanan protokol uyarınca, üretim yer

Zirai Karantina Servisi Başkan Yardımcısı başkanlığında 11 kişiden oluşan teknik heyet yarın Ankara'da olacak. Çarşamba günü Ankara'da bakanlık yetkilileri ile görüşecek olan heyet üyeleri, daha sonra Adana, İzmir, Manisa, Antalya ve Hatay'da, üretim yerleri, paketleme tesisleri ve kontrol laboratuvarlarında incelemeler yapacak. Heyetin bir bölümü, ay sonuna kadar Türkiye'de kalacak.
    
Heyet ile yapılacak görüşmelerde, özellikle yapılan işlemler ve teknik analizler konusundaki ''yanlış anlaşılmaların'' giderilmesi üzerinde durulacak.
    
Dünya Sağlık Örgütü ve AB'nin uyguladığı kalıntı limitlerinden farklı ve çok daha düşük limitler uygulayan Rusya, Haziran ayı başında, istediği limitlerin üzerinde kalıntı olduğu gerekçesi ile Türkiye'den domates, patlıcan, patates, üzüm ve limon ithalatını durdurmuştu. Daha sonra iki ülke teknik heyetleri arasında yapılan görüşmeler sonucunda, ihraç edilen sebze meyvelerde uygulanacak prosedüre ilişkin bir mutabakat zaptı imzalanırken, bu zapta, ihracatta tekrar kriz yaşanmaması için ''Rusya'dan yetkililerin gerekli gördüğü zaman Türkiye'deki üretim yerleri, paketleme tesisleri ve laboratuvarlarda inceleme yapabileceği, Rusya'nin istediği belgelerin en kısa sürede iletileceği'' hükmü konuldu. Bu hüküm doğrultusunda ilk teknik heyet de yarın gelecek.
    
Yetkililer, Rusya'ya 1 Temmuz'da tekrar başlayan sebze-meyve ihracatının şu anda sorunsuz olarak devam ettiğini vurguladı.

AA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.