Hispanikler yara aldı

Hispanikler yara aldı
ABD'nin en büyük azınlığı konumuna gelen Hispaniklerin, son yıllardaki göçmenlik tartışmalarından yaralandığı belirtildi.

Pew Araştırma Şirketi Hispanik Merkezinin, yaptığı son araştırmaya göre ülkedeki Hispanik yetişkinlerin yarısından fazlası, kendilerinin ya da yakınlarından birinin sınır dışı edilmesi endişesi altında yaşadığını ortaya çıkardı.

Araştırmaya cevap veren Hispaniklerin üçte ikisi, göçmen reformunun birer yıl ara ile iki kez Kongre'de başarısızlığa uğramasında sonra, Hispanikler için ABD'de hayatın çok zorlaştığını kaydetti. Pew Hispanik Merkezi politika direktörü Paul Taylor, araştırmayı "Araştırmalarımız, ülkedeki Hispaniklerin, mevcut göçmenlik tartışması ikliminde oldukça kırılgan bir zayıflık içinde olduğunu ortaya çıkardı." diye yorumladı.

Amerika'da yaşayan 47 milyon Hispanik, ABD nüfusunun yüzde 15'ini oluşturuyor. Ülkede en hızlı büyüyen oy kütlesi de yine Hispanik seçmenler. Sadece 2006 yılında 1 milyon Hispanik ABD Vatandaşı statüsü kazanarak, 2008 başkanlık seçiminde oy kullanma hakkı elde etti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.