BM, Sudan'dan asker çekiyor

BM, Sudan'dan asker çekiyor
Birleşmiş Milletler (BM) Sudan'ın Darfur Bölgesi'ndeki personel sayısını asgariye indirme kararı aldı.

BM, kararın son dönemde yaşanan şiddet olayları ve Uluslararası Ceza Mahkemesi Savcısı'nın, bölgede işlendiği iddia edilen savaş suçlarıyla ilgili olarak Sudan Devlet Başkanı Ömer El Beşir hakkında tutuklama emri çıkarılmasını istemesi ardından önlem olarak alındığını duyurdu.

8 Temmuz'da da bölgedeki Birleşmiş Milletler Barış Gücü'ne karşı düzenlenen saldırıda 7 asker ölmüş, 22'si de yaralanmıştı. BBC'nin haberine göre, personelin asgariye indirilme kararının bu saldırıdan sonra alındı. 

Barış Gücü'nün Komutanı General Martin Luther Agwai, barış gücünün tam kapasite devam edeceğini ve devriyelerinin sürdürüleceğini belirtti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.