İran-ABD: Bir ilk

İran-ABD: Bir ilk
Amerikan yönetimi, önde gelen diplomatlarından birini ilk kez İran'ın nükleer konulardaki başmüzakerecisiyle görüşmeye yollayacak.

Dışişleri Bakan yardımcısı William Burns'ün, Avrupa Birliği Dış politika yüksek temsilcisi Javier Solana'yla birlikte İran'ın başmüzakerecisi Said Celili'yle haftasonu Cenevre'de görüşeceği bildirildi. 

Bush yönetimi geçmişte, İran'ın uranyum zenginleştirmesini durdurmaması halinde görüşme yapmayı reddediyordu. Cenevre'deki görüşmede, Birleşmiş Milletler'in uranyum zenginleştirmeyi durdurması karşılığında İran'a önerdiği teşvikler paketine Tahran'ın vereceği tepki ölçülecek. 

ABD Dışişleri Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada, Burns'ün Celili'yle ayrı görüşme yapmayacağı ve sadece dinleyeceği kaydedildi. Burns'ün toplantıya uranyum zenginleştirilmesi durdurulmadığı takdirde başka görüşmeler yapılmayacağı yönündeki koşulları tekrar etmek için "bir defalığına" katılacağı aktarıldı. 

ABD ve İran nadiren resmen temas kuruyor. 1979 İran İslam Devrimi ve ardından Tahran'daki ABD Büyükelçiliği'ndekilerin rehin alınmasından sonra iki ülke diplomatik ilişkilerini kesmişti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.