200 bin kişi sokaklara döküldü

200 bin kişi sokaklara döküldü
Arjantin'de çiftçiler ve hükümet yanlıları tarım ürünlerine konulan ihraç vergilerinin artırılmasıyla ilgili tartışma nedeniyle, rakip iki gösteri düzenledi.

Başkent Buenos Aires'te, Senato'nun vergi artırımını ele alacağı oylama arafesinde 200 binden fazla kişi eylem yaptı. Çiftçiler vergi artışlarının kendilerini zor durumda bırakacağını savunurken, hükümet çiftçilerin bunu karşılayabileceğini ve yoksullukla mücadele için bu artışa ihtiyaç duyulduğunu bildirdi.

Dünyanın önde gelen buğday, soya ve sığır eti üreticilerinden biri olan Arjantin'de çiftçiler dünya çapında artan gıda fiyatlarından büyük avantaj sağladı. Ancak Arjantin Parlamentosu'nun alt kanadı, soya ve diğer tahılların ihracatında vergilerin artırılmasını kabul etti. Senato'da bugün yapılacak oylamanın da başa baş geçmesi bekleniyor. 

BBC'nin haberine göre, her iki protesto da bir güç gösterisi niteliğinde. Oylama ne yönde çıkarsa çıksın, halkın bölünmesi nedeniyle dört aydır devam eden tartışmalar sürecek. Bu da, hem Arjantin'de hem de dünyada soya, diğer tahıllar ve sığır eti üretimini etkileyebilir.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.