ABD savaş hazırlığı mı yapıyor?
İran devlet televizyonu, Iraklı kaynaklara dayanarak verdiği haberinde ABD'nin, Irak topraklarında İran sınırına 11 kilometre mesafede askeri bir üs inşa etmeyi planladığını duyurdu.
HALKA AİT TOPRAKLAR İSTİMLAK EDİLİYOR
Irak'ın Halepçe kentinde yapılması planlanan üs için proje safhasının tamamlandığı ve halka ait toprakların istimlak edileceği belirtildi. ABD'nin, söz konusu üssü bölgedeki askeri operasyonlar için kullanacağı ifade edildi. Süleymaniye eyaleti sınırları içinde yer alan Halepçe, bölgesel yönetimin denetiminde bulunuyor. Irak'ın kuzeyindeki bölgesel yönetimin başkanı Mesut Barzani, geçtiğimiz yıl Fransız Le Monde gazetesine verdiği mülakatta, Bağdat ve Erbil'in, üs konusunda ABD ile mutabakata varmasından duyduğu memnuniyeti dile getirmişti.
SALDIRI OLURSA KARŞILIK VERİRİZ
İran, Washington yönetiminin askeri saldırı tehdidini hayata geçirmesi halinde 32 ABD üssünü vuracağını ilan etmişti.
(AA)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.