Ahmedinejad'dan bir ilk daha
Kremlin'den ve İran devlet televizyonundan yapılan açıklamada iki liderin, Medvedev'in göreve gelmesinin ardından ilk telefon görüşmesini dün gerçekleştirdiği belirtildi.
NTV'DE 'BİSMİLLAH' İLE BAŞLADI
İran devlet televizyonunda yer alan haberde Ahmedinejad'ın Medvedev'e "Cenevre görüşmelerinde çeşitli alanlarda karar alma ve halihazırdaki sorunları çözmeye nasıl yardımcı olabileceğimizi değerlendirebiliriz" dediği belirtildi. Ahmedinejad'ın ayrıca görüşmede Tahran ve Moskova arasındaki ilişkilerin bugünkü durumundan duyduğu memnuniyeti dile getirdiği kaydedildi.
Kremlin'den yapılan açıklamada ise Medvedev'in, İran'ı "Uluslararası Atom Enerjisi Kurumu ile tam işbirliği yapmaya ve nükleer programı hakkındaki soru işaretlerini temizlemeye" çağırdığı belirtildi. Açıklamada Medvedev'in, İran'ın nükleer krizinin "sadece diplomatik ve siyasi yollarla çözülmesinden yana olduğu görüşünü yinelediği belirtildi.
Medvedev, Ahmedinejad'a ayrıca Cenevre'deki görüşmelerde de "anlamlı ve yapıcı bir diyalog" olmasını umduğunu aktardı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.