Ahmedinejad'dan bir ilk daha

Ahmedinejad'dan bir ilk daha
İran Cumhurbaşkanı Mahmud Ahmedinejad ve Rusya Devlet Başkanı Dimitri Medvedev'in dün akşam ilk telefon görüşmesini gerçekleştirerek, İran'ın nükleer programını konuştukları bildirildi.

Kremlin'den ve İran devlet televizyonundan yapılan açıklamada iki liderin, Medvedev'in göreve gelmesinin ardından ilk telefon görüşmesini dün gerçekleştirdiği belirtildi.

NTV'DE 'BİSMİLLAH' İLE BAŞLADI

İran devlet televizyonunda yer alan haberde Ahmedinejad'ın Medvedev'e "Cenevre görüşmelerinde çeşitli alanlarda karar alma ve halihazırdaki sorunları çözmeye nasıl yardımcı olabileceğimizi değerlendirebiliriz" dediği belirtildi. Ahmedinejad'ın ayrıca görüşmede Tahran ve Moskova arasındaki ilişkilerin bugünkü durumundan duyduğu memnuniyeti dile getirdiği kaydedildi.

Kremlin'den yapılan açıklamada ise Medvedev'in, İran'ı "Uluslararası Atom Enerjisi Kurumu ile tam işbirliği yapmaya ve nükleer programı hakkındaki soru işaretlerini temizlemeye" çağırdığı belirtildi. Açıklamada Medvedev'in, İran'ın nükleer krizinin "sadece diplomatik ve siyasi yollarla çözülmesinden yana olduğu görüşünü yinelediği belirtildi.

Medvedev, Ahmedinejad'a ayrıca Cenevre'deki görüşmelerde de "anlamlı ve yapıcı bir diyalog" olmasını umduğunu aktardı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.