Rice: İranlılar ciddi değil

Rice: İranlılar ciddi değil
ABD Dışişleri Bakanı Condoleezza Rice, İran'ı hafta sonunda yapılan nükleer programla ilgili müzakerede ciddi olmamakla suçladı ve yeni yaptırımlara maruz kalabileceği uyarısında bulundu.

Rice, Birleşik Arap Emirlikleri'ne giderken uçakta gazetecilere yaptığı açıklamada, Cenevre'deki toplantıda, İran'ın uranyum zenginleştirmeyi durdurma karşılığında önerilen teşvik paketine yanıt vermesinin beklendiğini ancak tutarlı bir cevap alınamadığını belirtti. 

İran Ulusal Yüksek Güvenlik Konseyi Genel Sekreteri ve Nükleer Başmüzakereci Said Celili'nin konuyla alakasız ''dolambaçlı monolog'' yaptığını kaydeden Rice, ''İranlılardan bir cevap duymayı bekliyorduk ama birçok kez olduğu gibi çıkan sonuç pek ciddi değildi'' dedi. 

''İranlıların ciddi cevap vermesinin zamanı geldi'' diyen Rice, insanların İranlıların oyalama taktiklerinden bıktığını ifade etti. 

ABD Dışişleri Bakanı, ''İki hafta içinde ne yapacaklarını göreceğiz ama şimdi diplomatik sürecin yeni bir enerji kazandığını düşünüyorum. (Nükleer programı) askıya almaya karar vermezlerse o zaman Güvenlik Konseyi'ne dönmek zorunda kalacağımız bir durum olacak'' diye konuştu.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.