Somali Mücahidi'nden Mandela benzetmesi

Somali Mücahidi'nden Mandela benzetmesi
Somali’de ABD destekli işgalci Etiyopya güçlerine karşı mücadele eden İslam Mahkemeleri Konseyi liderlerinden Şeyh Hasan Dahir Aweys, Somali’deki yabancı güçleri dışarı atıncaya kadar savaşacaklarını söyledi.

SOMALİLİLER ÜLKELERİNİN BAĞIMSIZLIĞI İÇİN SAVAŞIYOR
Kendisini Güney Afrika Cumhuriyeti’nde beyazların egemenliğine son veren Nelson Mandela’ya benzeten Şeyh Aweys, özgürlükleri için mücadele eden Somalilerin terörist olarak görülmesinin yanlış olduğunu belirtti.

NELSON MANDELA DA AYNI MÜCADELEYİ VERDİ
Kendilerinin ABD ve diğer Batılı ülkelerin menfaatlerine zarar vermek istemediklerini kaydeden Şeyh Aweys, “Nelson Mandela da bir zamanlar ABD’nin terör listesindeydi. Şimdi ise saygı duyulan ve vatansever biri olarak tanınıyor. Benim durumum da Mandela’dan farklı değil” dedi.

Aweys, Somali’de barışın sağlanması için Etiyopya güçlerinin ülkeyi terk etmesi çağrısını yineleyerek, “Etiyopyalılar bizim kadınlarımızı, çocuklarımızı, yaşlılarımızı katlediyor” dedi.

Somali’de 15 yıllık kaos ve hükümet boşluğundan sonra, ülkede düzeni sağlayarak başa gelen İslam Mahkemeleri Konseyi, ABD’nin desteğiyle Etiyopya güçleri tarafından yönetimden uzaklaştırılmıştı.  

(habervaktim.com – Dış Haberler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.