KKTC, Rusya'da turizm bürosu açıyor
Rus İnterfaks ajansına açıklama yapan KKTC Başbakan Yardımcısı ve Dışişleri Bakanı Turgay Avcı, Rusya'da turizm ve enformasyon bürosu açacaklarını söyledi. Tarafların mutabakat sağladığını kaydeden Kuzey Kıbrıslı bakan, "Büro yakın zamanda açılacak. Bu adım, Rus turistler ve iş adamları arasında Kuzey Kıbrıs'ın ününün önemli ölçüde artmasına yol açacak" dedi.
KKTC Cumhurbaşkanı Mehmet Ali Talat, İnterfaks'a verdiği demeçte, Kuzey Kıbrıs'ın bu yıl Moskova'da turizm fuarına katıldığını ve tanınmayan devlet statüsü dolayısıyla fuarda sorunlarla karşılaştığını aktardı.
KKTC Ekonomi ve Turizm Bakanı Erdoğan Şanlıdağ da, kendi turizmleri için Rusya'da reklama para yatırmayı hedeflediklerini anlattı. Bakan Şanlıdağ, "Bizim reklam bütçemiz 5 milyon dolar. Bunun bir kısmını sadece Rusya'nın reklam piyasasına yatırmayı düşünüyoruz" diye konuştu.
Bakan Şanlıdağ, Antalya'da tatil yapan Rus turistler için Kuzey Kıbrıs'ta bir günlük gezi de düzenlediklerini ve Rusları adanın kuzeyindeki doğa manzaraları ve eserleriyle tanıştırtıklarını dile getirdi. Yakın zaman içinde KKTC'de turist sayısını 1 milyona çıkarmayı hedeflediklerini belirten Bakan Şanlıdağ, Kuzey Kıbrıs'ta bu yılın başından beri yaklaşık 3 bin Rus turistin de geldiğini ve yıl sonuna kadar da bu rakamı 8-10 bine çıkaracaklarını kaydetti.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.