Hindistan'da güvenlik önlemleri üst seviyelere çıktı

Hindistan'da güvenlik önlemleri üst seviyelere çıktı
Hindistan'ın batısındaki Ahmedabad'da Cumartesi günü düzenlenen bombalı saldırılarda ölenlerin sayısı 49'a çıkarken, saldırılarla ilgili olarak yaklaşık 30 kişi gözaltına alındı.

Hintli güvenlik yetkilileri, pek çok kentte çarşılar, hastaneler, tren garları ve havalimanları gibi kalabalık noktalarda ek güvenlik önlemleri uygulamaya başladı. Hükümet, başkent Yeni Delhi'ye takviye olarak 3 bin güvenlik görevlisi gönderdi. Bombay ve Caypur gibi diğer büyük kentlerde de benzer önlemler dikkat çekti.

Polis yetkilileri, saldırıların ardından ikisi Ahmedabad'da ikisi de yakındaki Surat'ta olmak üzere, dört bombayı da etkisiz hale getirdiklerini açıkladı. 2002 yılında Hindu ve Müslümanlar arasında şiddet olaylarına sahne olan Ahmedabad, stratejik ve hassas bir bölge. Söz konusu olaylarda en az 1000 kişi ölmüştü. 

BBC'nin haberine göre, farklı dini gruplar arasında yeni bir gerginlik çıkması olasılığı yetkililer açısından endişe verici. Bombaların zaman ayarlı olduğundan ve iki dalga halinde infilak ettiğinden söz ediliyor.

Cuma günü Bangalore kentinde de 8 bomba patlamış, olaylarda bir kişi hayatını kaybetmiş, altı kişi yaralanmıştı. Ancak iki kentteki saldırılar arasında bağlantı olup olmadığı bilinmiyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.