Irak'taki saldırılarda ölü sayısı 57'ye yükseldi
Polis, Bağdat'taki 3 kadın eylemcinin, İmam Musa El Kazım'ın ölüm yıl dönümü için yarın yapılacak anma törenlerine gelen Şii hacıların arasında üzerlerindeki bombaları patlatması sonucu 32 kişinin öldüğünü, 102 kişinin yaralandığını belirtti.
Iraklı yetkililer, kuzeydeki Kerkük kentinde parlamentonun geçen hafta kabul ettiği yeni seçim yasasını protesto gösterisinde yine bir kadın eylemcinin düzenlediği saldırıda 25 kişinin öldüğünü, 185 kişinin yaralandığını kaydetti.
Bağdat'ın Kazimiye semtine giderken saldırıya uğrayan Şiilerden ölenlerin çoğunun kadın ve çocuk olduğu belirtiliyor.
Bağdat'taki bugünkü saldırıların, 17 haziranda Hürriyet semtinde 63 kişinin öldüğü bombalı saldırıdan sonraki en kanlı saldırılar olduğu ifade ediliyor.
Irak'ta son zamanlarda, giydikleri siyah çarşaflarda patlayıcıları kolayca saklayabilmeleri ve kontrol noktalarında aranmamaları nedeniyle kadın eylemcilerin saldırılarda kullanıldığı kaydediliyor.
Kazimiye'de yarın yapılacak Musa El Kazım'ın anma törenlerinde güvenlik güçlerinin kadın hacıların aranması için 200 kadar kadını görevlendirdiği bildirildi.
(AA)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.