Rumlar İran'dan yardım istedi

Rumlar İran'dan yardım istedi
Kıbrıs Rum Yönetimi Dışişleri Bakanı Markos Kiprianu, İran'dan Kıbrıs konusunun çözümünde yardım istedi. İran'da düzenlenen Bağlantısızlar Hareketi'nin 15. Dışişleri Bakanları Toplantısı için Tahran'da bulunan Markos Kiprianu, dün açılışı yapılan topla

Rum Dışişleri Bakanı, görüşmede İran'da bulunmaktan ve toplantıda Kıbrıs ve adanın birleştirilmesi ile ilgili sunulan rapordan duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Rum bakan ayrıca AB'nin, İran'ın nükleer problemine "ılımlı bir çözüm" bulmak istediğini aktardı.

Rum Bakan Kiprianu, ayrıca İran ve Türkiye arasındaki iyi ilişkileri göz önünde bulundurarak Kıbrıs sorunun çözümü hakkında İran'dan yardım istediklerini ifade etti.

İran Dışişleri Bakanı Muttaki de "İran ve Kıbrıs arasındaki ilişkilerin genişlemesi ve derinleşmesi için birçok sebep var" diye konuştu. Kıbrıs sorununu uluslararası düzenlemeler çerçevesinde çözülmesini desteklediklerini kaydeden Muttaki, sorunun her iki tarafın da çıkarına olacak bir şekilde çözüleceğini aktardı.

Uluslararası ilişkilerdeki "adil olmayan ilişkilerin sürdürülemez" olduğunu ifade eden İran Dışişleri Bakanı "Halihazırda zayıf ülkelere bu tür baskılar uygulandı; ancak Afganistan, ırak, Lübnan ve Filistin bu tür yaklaşımların çalışmayacağını gösteriyor" dedi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.