'Savaş değil yaptırım'

'Savaş değil yaptırım'
ABD Savunma Bakanlığı (Pentagon), İran'ı nükleer programından vazgeçirmek için en iyi yolun siyasi ve ekonomik yaptırımlar olduğunu düşünüyor.

Pentagon Sözcüsü Geoff Morrell, yaptığı açıklamada, "İranlıları nükleer silah programlarından vazgeçirmenin en iyi yolunun ekonomik ve siyasi yaptırımlardan geçtiğini ve İsraillilerin de bunun farkında olduğunu düşündüğünü" söyledi. 

İsrail Savunma Bakanı Ehud Barak, dün ABD Savunma Bakanı Robert Gates ile Washington'da yaptığı görüşmede Gates'e, "tüm seçenekleri masada bırakmak gerektiğini" söylemişti. 

Pentagon sözcüsü, "İsraillilerin nükleer güce sahip bir İran'ı varlıkları için tehdit olarak görmelerini anlıyoruz. Bunun olmaması için hızlı şekilde çalışıyoruz, ancak çabalarımızı diplomatik, ekonomik ve maddi baskı konusunda yoğunlaştırıyoruz" dedi. 

Askeri seçeneği de gözardı etmediklerini belirten Sözcü, "ancak bu bizim için ilk seçenek değil" diye konuştu.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.