Sudan lideri el-Beşir: Ceza Mahkemesi ile ilgilenmiyorum

Sudan lideri el-Beşir: Ceza Mahkemesi ile ilgilenmiyorum
Sudan Devlet Başkanı Ömer Beşir, Uluslararası Ceza Mahkemesi (UCM) ile ilgilenmediğini ve yargıçların karşısına çıkmayı düşünmediğini kaydetti.

UCM Savcısı Luis Moreno-Ocampo, Beşir'in Darfur nedeniyle tutuklanmasını istemişti. Savcı Ocampo, UCM yargıçlarına, Darfur'da işlenenlerin sorumluluğunu Beşir'in taşıdığını ileri sürmüştü. Mahkeme Savcısı Luis Moreno Ocampo soykırım, insanlığa karşı suç ve Darfur'da savaş suçu işlediği gerekçesiyle Beşir'in tutuklanmasını istemişti.

El-Ayyam gazetesine konuşan Sudan lideri, hükümetin UCM ile ilgilenmediğini ve kendisinin de yargıçların karşısına çıkma niyetinde olmadığını söyledi. Ayrıca, Beşir, UCM'nin bu adımının yasallığını BM Güvenlik Konseyi ve Uluslararası Adalet Divanı'na soracaklarını kaydetti.

Sudan, Uluslararası Ceza Mahkemesi'ne taraf değil. UCM Savcısı Ucampo'nun adımı ardından Hartum, UCM'ye taraf olmadığını hatırlatmıştı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.