Rusya İran'a nükleer yakıt göndermeye başladı
MOSKOVA Rusya Dışişleri Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada 16 Aralık'tan itibaren İran'ın Buşehr nükleer santraline yakıtın gönderilmeye başlandığı belirtilerek, sevkiyatla ilgili tüm denetimlerin Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı tarafından gerçekleştirildiği ifade edildi. Bakanlık açıklamasında "Nükleer yakıt sevkiyatı Tahran'ın barışçıl amaçlarla nükleer enerji üreteceği konusunda güven sağlayabildiğinin göstergesidir." değerlendirmesinde bulundu.
Nükleer yakıt sevkiyatı parçalı olarak iki ay içinde tamamlanacak. İran Dışişleri Bakanı Manuçehr Muttaki geçtiğimiz hafta Moskova'yı ziyaret ederek Rusya melsektaşı Sergey Lavrov ile görüşme gerçekleştirmişti. Taraflar yapımı sürekli geciken Santralin bitirilme süresi ve yakıt sevkiyatı ile ilgili konuda fikir birliğine varmıştı.
Görüşmenin ardından Lavrov yaptığı açıklamada İran nükleer sorununun nükleer silahsızlanma anlaşmaları ve sivil nükleer enerji kullanım hakkını temel alarak kapsayıcı bir işbirliği çerçevesinde çözülmesi gerektiğini söylemişti. Rusya nükleer yakıtı Moskova'dan alan İran'ın artık nükleer yakıt zenginleştirmek için çalışmalarda bulunmayacağını düşünüyor.
İran'ın nükleer programına karşı çıkan ABD ve bazı Avrupa ülkeleri Tahran'ın nükleer silah üreteceğini iddia ediyor. İran nükleer programının sivil amaçlı olduğunu savunsa da şu ana kadar BM Güvenlik Konseyi iki ayrı yaptırım kararı aldı. Üçüncü yaptırım paketi Rusya Ve Çin'in karşı çıkması ile engelleniyor.
ISNA Haber ajansı ismini açıklamadığı bir nükleer uzmandan edindiği bilgiye göre Tahran'ın Rusya'dan ilk parti olarak 82 ton nükleer yakıt aldığı belirtiliyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.